Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi har gjort det lite enklare att driva företag

Hantera ekonomin och ta betalt

Här har vi samlat de betaltjänster som vi tror att du som småföretagare behöver. Rörelsekontot är grunden för att sköta företagets ekonomi och genom att koppla ett bankgironummer dit kan du enkelt sköta företagets in- och utbetalningar via vår internettjänst.

Försäkra din verksamhet

Genom lokal skadereglering, förebyggande råd och tips samt en årlig genomgång av dina behov ger vi dig ett fullständigt och skräddarsytt skydd för företagets egendom. Vi ser även till att ditt skydd täcker eventuella skadeståndskrav eller ekonomiska förluster som ett avbrott i verksamheten kan leda till.

Skydda dig själv och dina medarbetare

Som företagare är det viktigt att du ger dig själv och dina medarbetare trygghet utöver lönen. Vi hjälper dig att hitta rätt bland pensions-, olycksfalls-, sjuk- och livförsäkringar. Vi kan skräddarsy tjänstepensionslösningen till dig och ditt företag.

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Just nu skickar vi brev till de av våra kunder som har en kapitalförsäkring hos oss. Vi gör det för att leva upp till kraven i Penningtvättslagen och Finansinspektions föreskrifter.

    Penningtvättsregelverket ställer krav på oss som försäkringsgivare att ha god kännedom om våra kunder. Det säkerställer vi genom att vi ber dig som kund att besvara ett antal enkla frågor om det sparande du har i kapitalförsäkring hos oss.

    Tack för att du hjälper oss.

  • Försäkringar

    Swish hittar du under Överföringar i menyn eller i den Personliga menyn längst upp på sidan under ditt namn eller initialer.

  • Försäkringar

    BankID hittar du på startsidan eller i den Personliga menyn som du hittar längst upp på sidan under ditt namn eller initialer.

  • Försäkringar

    Funktionen kontaktlösa betalningar kan du slå av och på i appen, klicka på Hantera köpspärrar eller i internetbanken, gå in under Kortfliken och menyn Inställningar. Efter att du slagit på eller av funktionen behöver du göra ett vanligt kortköp eller uttag med chip och pinkod för att ändringen ska slå igenom.

  • Försäkringar

    På grund av ett tekniskt fel hos Upplysningscentralen kan du ha fått ett brev om att Länsförsäkringar beställt en bevakningstjänst på ditt företag. Upplysningscentralen kommer att kontakta dig som fått det felaktiga brevet.

Till frågor och svar

Kontakta oss

035-15 10 00

Fler kontaktuppgifter