Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi har gjort det lite enklare att driva företag

Hantera ekonomin och ta betalt

Här har vi samlat de betaltjänster som vi tror att du som småföretagare behöver. Rörelsekontot är grunden för att sköta företagets ekonomi och genom att koppla ett bankgironummer dit kan du enkelt sköta företagets in- och utbetalningar via vår internettjänst.

Försäkra din verksamhet

Genom lokal skadereglering, förebyggande råd och tips samt en årlig genomgång av dina behov ger vi dig ett fullständigt och skräddarsytt skydd för företagets egendom. Vi ser även till att ditt skydd täcker eventuella skadeståndskrav eller ekonomiska förluster som ett avbrott i verksamheten kan leda till.

Skydda dig själv och dina medarbetare

Som företagare är det viktigt att du ger dig själv och dina medarbetare trygghet utöver lönen. Vi hjälper dig att hitta rätt bland pensions-, olycksfalls-, sjuk- och livförsäkringar. Vi kan skräddarsy tjänstepensionslösningen till dig och ditt företag.

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Om du är i Turkiet eller på Kos men inte tar dig hem med ditt ordinarie flyg

    • Från reseskyddet i hemförsäkringen får du ersättning för merkostnader upp till 5 000 kronor om du inte hinner med ditt flyg eller tåg hem till Sverige på grund av jordbävningen. Om du har tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd kan vi ersätta ytterligare 10 000 kronor.

    Om du är inbokad för att åka till Turkiet eller Kos men vill avboka på grund av jordbävningen 

    • Avbeställningsskyddet i reseförsäkringen gäller endast vid avbeställningar på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall – inte om du vill avstå din resa av andra orsaker, som exempelvis den aktuella jordbävningen.

    Vad gör jag om jag eller någon närstående är skadad?

    • Kontakta snarast SOS International som har öppet dygnet runt, +46 8 670 40 00.

    Läs mer 

    Reseinformation 

    Följ utvecklingen om läget i Grekland och Turkiet.

    Läs mer på svenska ambassaden i Greklands webbplats

    Läs mer på svenska ambassaden i Turkiets webbplats

    Så gäller försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    • Försäkringsskyddet i Länsförsäkringars bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person. 
  • Försäkringar

    Just nu skickar vi brev till de av våra kunder som har en kapitalförsäkring hos oss. Vi gör det för att leva upp till kraven i Penningtvättslagen och Finansinspektions föreskrifter.

    Penningtvättsregelverket ställer krav på oss som försäkringsgivare att ha god kännedom om våra kunder. Det säkerställer vi genom att vi ber dig som kund att besvara ett antal enkla frågor om det sparande du har i kapitalförsäkring hos oss.

    Tack för att du hjälper oss.

  • Försäkringar

    Beloppet som är inställt från början är 10.000 kr på en sjudagarsperiod. Men via internetbanken kan man själv höja beloppet till 50.000 kr per sjudagarsperiod.

    Man kan swisha upp till 150.000 kr, men då måste man föranmäla detta på internetbanken eller på ett av våra kontor.

  • Försäkringar

    Swish hittar du under Överföringar i menyn eller i den Personliga menyn längst upp på sidan under ditt namn eller initialer.

  • Försäkringar

    BankID hittar du på startsidan eller i den Personliga menyn som du hittar längst upp på sidan under ditt namn eller initialer.

Till frågor och svar

Kontakta oss

0500-77 70 00

Fler kontaktuppgifter