Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp

Våra räntor för bottenlån

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 2,05 %
  • 4 år 2,33 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Senast ändrad 2016-12-21

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
  • I vår bilförsäkring ingår allriskskydd
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Byt till banken med Sveriges mest nöjda kunder

Vi har även en av Sveriges bästa bankappar. Fyll i ett kort formulär så hör vi av oss till dig och hjälper dig byta bank.

Behöver du hjälp och råd kring ditt sparande? Vi gör det enkelt för dig att spara på ett sätt som passar just dig. Hör av dig till oss så hjälper vi dig komma igång med eller förändra ditt sparande.

Gör din skadeanmälan

Mer information om skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Nyheter

Visa alla

Aktuella frågor & svar

  • Långfredag och Annandag påsk har vi stängt. Men Skärtorsdagen har vi öppet som vanligt, dvs 9-16:30. Välkomna & Glad Påsk !

    P.S  Däremot är givetvis våra internettjänster öppet hela helgen.

  • Är du kund hos oss kan du vara lugn. Vi får reda på det!

    Ställa på ditt fordon
    Ska du ställa på ditt fordon ska du meddela Transportstyrelsen detta. Transportstyrelsen skickar sedan information till oss och vi ger ditt fordon samma omfattning som du hade tidigare.

    Nytt försäkringsbrev skickas till dig.

    Ställa av ditt fordon
    När du ställer av ditt fordon meddelar du det till Transportstyrelsen som skickar information till oss. Har du halv- eller helförsäkring ändras din försäkring till en Avställningsförsäkring. Avställningsförsäkring innehåller skydd för brand, glas, stöld, rättsskydd och vagnskada. Har du enbart trafikförsäkring läggs försäkringen och beviset vilande. Nytt försäkringsbrev skickas till dig.

    Sälja fordonet
    När du säljer ditt fordon meddelar du det till Transportstyrelsen som informerar oss om ägarbytet. Vi noterar det datum som ägarbytet har genomförts.

    Däremot väntar vi först åtta dagar med att annullera försäkringen, om du har köpt ett nytt fordon som du vill försäkra.

  • Nej, du får hem ett brev inför utbetalning med information om vad som gäller och vilka val du kan göra.

  • Beloppet som är inställt från början är 10.000 kr på en sjudagarsperiod. Men via internetbanken kan man själv höja beloppet till 50.000 kr per sjudagarsperiod.

    Man kan swisha upp till 150.000 kr, men då måste man föranmäla detta på internetbanken eller på ett av våra kontor.

  • Vi har haft fler störningar än normalt den senaste tiden. Det är förstås inte acceptabelt att våra system krånglar och det är vår högsta prioritet att lösa situationen.

    En orsak till störningarna är att vi gör stora utvecklingsarbeten i våra digitala tjänster just nu. Dessbättre är störningarna oftast kortvariga och det räcker vanligtvis med att försöka igen en stund senare.

    Problemen innebär endast att det stundtals inte går att nå vissa tjänster.

    Vad gör ni åt det här?
    Vi har satt högsta prioritet på frågan. När störningarna uppstår ska vi snabbt lösa dem men framför allt ta hand om grundorsakerna så att de inte kommer igen.

    Kan ni garantera att problemen inte fortsätter?
    Det går inte att garantera att tekniska system alltid ska fungera, men vi kan garantera att det är högsta prioritet för oss att säkra att ha stabila digitala tjänster för våra kunder.

    Varför får vi inte information direkt när störningarna inträffar?
    Oftast är det så kortvariga störningar att de har hunnit bli lösta innan vi hunnit informera. Är det större störningar som sträcker sig över längre tid så informerar vi vanligtvis på webbplatsens inloggningssida och i appen.

Till frågor och svar

Kontakta oss