Färre brev - bättre översikt

Med e-faktura och digital distribution för dina försäkringshandlingar får du en samlad överblick över dina försäkringar. Du har alltid en tydlig historik av både information och betalningar. Färre brevutskick är också något miljön tackar för.

Färre brev - bättre översikt

Här är några exempel på brev från Länsförsäkringar du kan undvika att få hemskickade:

  • Pappersfakturor
  • Försäkringsbrev
  • Kontoutdrag
  • Låneaviseringar
  • Årsbesked

Minska din post för konton och lån

Logga enkelt in på Mina sidor med BankID eller Mobilt BankID. Du kan logga in med ditt BankID och ditt Mobila BankID oavsett vilken bank som utfärdat det. Du hittar sedan dina bankdokument på Mina sidor.

Logga in på mina sidor

Läs om BankID och Mobilt BankID

Minska din post för motor- eller hemförsäkringar

Välj e-faktura genom att logga in på Mina sidor. E-faktura innebär att du, istället för ett brev i brevlådan, får en digital faktura till din internetbank.

Läs om fördelarna med e-faktura och se hur du ansluter dig

För motorförsäkringar kan du  även välja att få ett digitalt försäkringsbrev, genom att logga in på vår internettjänst där du hittar ditt försäkringsbrev. Du kan välja att få ett mejl eller sms när du får ett nytt försäkringsbrev.

Hör av dig om du har frågor

Är du bankkund hos oss och saknar BankID eller dosa kan du prata med en av våra handläggare på Telefonbanken, 0771-666 555. De kan hjälpa dig med hur du ska gå tillväga för att beställa e-faktura och få annan digital post. 

Läs om Telefonbanken och se våra öppettider för personlig service

Om du som försäkringskund behöver hjälp med digitalt försäkringsbrev är du välkommen att kontakta oss