Telefonbanken

Ring telefonbanken och välj att få personlig service eller använda någon av våra automatiska tjänster.

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Telefonbanken har öppet alla dagar under året. Du kan få personlig service mellan 07.30 och 22.00, de automatiska tjänsterna når du dygnet runt.

Ring 0771-666 555 för att komma till Telefonbanken.

Om du ringer från utlandet ringer du +46 771 666 555.

Kontorens öppettider för besök och personlig service hittar du här.

Utlandsbetalningar

Vi administrerar utlandsbetalningar helgfria vardagar mellan 07.30 och 16.00*.

*Utlandsbetalningar administreras fram till klockan 13.30 på trettondagsafton, skärtorsdagen, valborgsmässoafton och dagen före alla helgons dag. Utlandsbetalningar administreras inte dagen efter Kristi himmelsfärdsdag, på midsommarafton, julafton, nyårsafton och långfredagen.

Spärra kortet

Behöver du spärra ditt kort kan du antingen ringa spärrservice eller tillfälligt frysa ditt kort i appen.
Ring 08-588 400 11 för att komma till spärrservice.

Så här gör du - steg för steg

 

Automatiska tjänster, tryck 1
Tryck ditt personnummer, avsluta med  # 
Identifiera dig med BankID Tryck 1
Identifiera dig med säkerhetsdosa Tryck 2
Kontouppgifter: tryck 1
Överföringar: tryck 2

Tryck 1: Saldouppgift
Tryck 2: Senaste transaktioner
  – Sen 1: Om du vill ha fler transaktioner upplästa
Tryck 4: Ränteuppgifter
  – Sen 1: Ränta föregående år
  – Sen 2: Ränta hittills i år

Tryck 1: Överföringar mellan egna konton i Länsförsäkringar.

Lån: tryck 3 Korttjänster: tryck 4
Tryck 1: Aktuell skuld
Tryck 2: Låneavi
Tryck 3: Ränteuppgifter
Tryck 1: Aktuellt saldo
Tryck 2: Kommande debitering
Tryck 3: Senast gjorda köp
Byt till personlig service

 Tryck 9

Skyddad identitet, tryck 2
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED  #  
Identifiera dig med BankID Tryck 1

Identifiera dig med säkerhetsdosa

1. Starta igång dosan och slå din pin-kod
2. Tryck # på telefonen och lyssna vilka siffror som läses upp
2. Skriv in siffrorna som rösten i telefonen säger i dosan och tryck OK
3. Skriv in siffrorna som kommer upp i dosan i telefonen och avsluta med #

Tryck 2

identifiering med säkerhetsID

Tryck 4

 

Personlig service företag, tryck 4  

För frågor kring leverantörsbetalningar, löner eller bankgirobetalningar.

Öppettider
mån-tor 08:00-20:00,
fre 08:00-16:30

Tryck 1
För övriga frågor Tryck 2