Det här händer med din anmälan

När du gjort en skadeanmälan gör vi allt vi kan för att lösa det så snart som möjligt. Generellt arbetar vi med anmälan i tre steg.
Det enklaste sättet att anmäla en skada är att göra det direkt här på internet. Gör det så snart som möjligt. Om någon uppgift saknas kontaktar vi dig. Vill du hellre anmäla via telefon eller post kan du kontakta oss.
Vid skada utomlands ska du kontakta vår samarbetspartner SOS International. De har flerspråkig personal som hjälper till vid denna typ av skador.
Ring: +46-8-670 4000
Ring: 0771-666 115
För att din skada blir åtgärdad så bra som möjligt samarbetar vi med olika företag som utför fackmannamässiga reparationer.
När du gjort en skadeanmälan gör vi allt vi kan för att lösa det så snart som möjligt. Generellt arbetar vi med anmälan i tre steg.
Har du missat några uppgifter i din redan inskickade anmälan? Då kan du enkelt uppdatera och komplettera din anmälan i efterhand.
Om du är missnöjd med vårt beslut, så är vi naturligtvis beredda att ompröva vårt beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.
För att minska försäkringsbolagens kostnader för ersättning som baseras på oriktiga uppgifter använder vi ett för försäkringsbranschen gemensamt skadeanmälningsregister (GSR). Registret innehåller vissa uppgifter om skadan samt uppgift om vem som begärt ersättning och används endast i samband med skadereglering. Det innebär att bolaget får reda på om du tidigare anmält någon skada hos annat försäkringsbolag. Personuppgiftsansvarig för GSR är: GSR AB, Box 24171, 104 51 Stockholm.