Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-11-23

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,01 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,30 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Har du Frihetskapital?

Vi på Länsförsäkringar vill inspirera fler till att spara pengar för den egna känslan av frihet och trygghet. Hur ser du på ditt sparande?

Läs mer om Frihetskapital

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Det förekommer att bedragare försöker lura bankkunder att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Bedragarna påstår sig ringa från Länsförsäkringar och menar på att de behöver uppgifterna för att stoppa ett bedrägeri eller ändra ett lån. Samtalen kan även handla om andra saker, som att till exempel genomföra en viktig säkerhetsuppdatering.

    Samtalen kan komma från förfalskade telefonnummer som ser ut att tillhöra Länsförsäkringar. Bedragaren som ringer pratar ofta svenska och låter professionell och övertygande. Ofta ber bedragaren om att du lämnar ut signeringskoder från din säkerhetsdosa, eller ber dig signera med ditt BankID. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Länsförsäkringar ber dig aldrig logga in eller att lämna ut en personlig kod. Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.


    Hjälpte det här svaret dig? 20 av 26 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 1 av 6 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Försäkringen gäller när du har betalat minst 75 procent av resan med ditt bank- eller betalkort.

    I försäkringen finns bland annat ett avbeställningsskydd som ersätter dig med högst 15 000 kronor per person och totalt högst 45 000 kronor om du på grund av akut sjukdom eller olycksfall måste avboka din resa.

    Du får också ersättning om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Om resväskan kommer till resmålet mer än 8 timmar senare än du betalar vi 1 000 kronor per kolli. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 1 000 kronor.

    Du har också möjlighet att reklamera kortköpet.

    Läs om reklamation för köp och uttag


    Hjälpte det här svaret dig? 5 av 5 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Har du utökat reseskydd som tillägg i din hemförsäkring kan du få ersättning för förseningar på resan.

    Har du påbörjat resan och flyget blir inställt p.g.a. konkurs eller försenat mer än åtta timmar får du 1 000 kronor. Blir du försenad mer än 36 timmar får du 2 000 kronor till. Högsta ersättningen är 3 000 kronor per person.

    Du får 1 000 kronor om ditt bagage är försenat till resmålet mer än åtta timmar, efter 36 timmar får du 1 000 kronor till.

    Du får ersättning om du måste avbeställa din resa på grund av akut sjukdom eller olycksfall. Om du avbokar resan på grund av andra orsaker får du ingen ersättning.

    Läs mer om Tilläggsförsäkringen med utökat reseskydd


    Hjälpte det här svaret dig? 4 av 6 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Förseningsersättning ingår inte i hemförsäkringen. För att få sådan krävs tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd. Du får ersättning om du inte kan fortsätta din påbörjade resa på grund av att flyget/tåget blivit försenat eller ställts in – oavsett orsak. Är förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor och efter 36 timmars försening ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person.

    Läs mer om dina rättigheter vid en flygbolagskonkurs hos Hallå konsument.


    Hjälpte det här svaret dig? 7 av 7 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss