Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

kr
kr

Våra räntor för bolån

2,02 %
3 månader
2,03 %
1 år
2,07 %
2 år
1,91 %
3 år
2,28 %
4 år
2,25 %
5 år
2,78 %
7 år
3,09 %
10 år

Senast ändrad 2015-03-25

Vanliga frågor & svar

  • Den 12 februari sänkte riksbanken sin styrränta till minusnivå: -0,10 procent. 

    Vi har inte för avsikt att införa negativa räntor eller avgifter på inlåningskonton för våra privatkunder i nuläget.

  • Just nu förekommer bedrägerier på Facebook och LinkedIn. Det är många bankers kunder som drabbas. De försöker lura dig att lämna ut koder från din bankdosa.

    Tänk på följande:

    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.
    • Spärra kortet direkt om du misstänker bedrägeri. Ring spärrservice på 08-588 400 11.

    Läs mer om hur du skyddar din identitet

  • Var extra uppmärksam på falska mejl, sms och kundundersökningar där bedragare utger sig för att företräda Länsförsäkringar eller andra företag.

    De försöker få kunder att lämna ut personliga uppgifter om sina bankkort och inloggningsuppgifter. I meddelandena uppmanas du också ofta att klicka på länkar som finns bifogade.

    Klickar du på länken installeras ett virus som infekterar datorn med en så kallad trojan. Har du fått ett mejl eller sms som du är misstänker är från bedragare, ta bort det direkt utan att svara på det eller klicka på några länkar.

  • Gör då följande

    • Spärra bankkortet direkt genom att ringa till vår spärrservice på telefon 08-588 400 11
    • Uppdatera virusprogrammet på din dator regelbundet.
    • För att vara säker på att bli av med virus eller annan skadlig kod kan du behöva göra en ominstallation.
    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.
    • Lämna aldrig ut ditt personnummer utan att vara helt säker på vad det ska användas till.
    • Kontrollera sajter du är inne på; tecken på att det är en falsk sajt är att det inte finns någon information om hur du reklamerar en vara, låga priser och bristfälligt språk och stavfel.  
    • Var uppmärksam på post du får, till exempel bekräftelser på beställningar eller nya bankengagemang, besked om adressändring eller liknande.
    • Byt till en låsbar brevlåda eller postfack.
    • Lämna inte ut alltför detaljerad information om dig själv på facebook och liknande sociala nätverk.
    • Om du tappat bort en identitetshandling, spärra den hos utfärdaren, anmäl det till polisen och till kreditupplysningsföretag.
    • Lämna aldrig ut personliga uppgifter om bankkort och inloggningsuppgifter via sms eller mejl även om det verkar vara från ett välkänt företag.
    • Klicka aldrig på länkar i sms eller mejl som uppmanar dig att lämna personliga uppgifter. 

Till frågor och svar

Kontakta oss