Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

kr
kr

Våra räntor för bolån

2,10 %
3 månader
2,11 %
1 år
2,17 %
2 år
2,11 %
3 år
2,43 %
4 år
2,45 %
5 år
3,03 %
7 år
3,34 %
10 år

Senast ändrad 2015-02-20

Vanliga frågor & svar

  • Vad innebär Riksbankens minusränta för mig som kund?

    Den 12 februari sänkte riksbanken sin styrränta till minusnivå: -0,10 procent. 

    Vi har inte för avsikt att införa negativa räntor eller avgifter på inlåningskonton för våra privatkunder i nuläget.

  • Varning för bedrägeri på Facebook och LinkedIn

    Just nu förekommer bedrägerier på Facebook och LinkedIn. Det är många bankers kunder som drabbas. De försöker lura dig att lämna ut koder från din bankdosa.

    Tänk på följande:

    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.
    • Spärra kortet direkt om du misstänker bedrägeri. Ring spärrservice på 08-588 400 11.

    Läs mer om hur du skyddar din identitet

  • Varför ska jag inte sänka värmen i huset när jag reser bort?

    Visst kan du spara pengar genom att sänka värmen i huset. Att sänka värmen från tjugo till tio grader sparar i snitt 100 kronor i veckan. Men då kan du riskera att få rören sönderfrysta som i sin tur kan resultera i stora och dyra vattenskador. Går rören sönder sprutar det i genomsnitt ut 750 liter vatten i timmen. Vilket betyder drygt 18 000 liter per dygn, vilket motsvarar vattenmängden i en halv villapool.

  • Varning för bedrägerier via mejl, sms och kundundersökningar

    Var extra uppmärksam på falska mejl, sms och kundundersökningar där bedragare utger sig för att företräda Länsförsäkringar eller andra företag.

    De försöker få kunder att lämna ut personliga uppgifter om sina bankkort och inloggningsuppgifter. I meddelandena uppmanas du också ofta att klicka på länkar som finns bifogade.

    Klickar du på länken installeras ett virus som infekterar datorn med en så kallad trojan. Har du fått ett mejl eller sms som du är misstänker är från bedragare, ta bort det direkt utan att svara på det eller klicka på några länkar.

  • Har du svarat på ett falskt meddelande och lämnat dina kortuppgifter?

    Gör då följande

    • Spärra bankkortet direkt genom att ringa till vår spärrservice på telefon 08-588 400 11
    • Uppdatera virusprogrammet på din dator regelbundet.
    • För att vara säker på att bli av med virus eller annan skadlig kod kan du behöva göra en ominstallation.
    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.

Till frågor och svar

Kontakta oss