Telefonbanken

Ring telefonbanken och välj att få personlig service eller använda någon av våra automatiska tjänster.

Ung kille sitter utomhus vid sin dator och ringer Telefonbanken.

Telefonbankens väntetider

Tabellen visar vid vilka tider vi får flest samtal och hur trycket varierar beroende på när du ringer.

Tidpunkt Uppskattad väntetid
07.30–10.00 Kort
10.00–12.00  Lång
12.00–13.00 Måttlig
13.00–16.00 Kort
16.00–18.00 Måttlig
18.00–19.00 Lång
19.00–20.00 Kort
20.00–22.00 Måttlig

Ring oss

Telefonbanken har öppet alla dagar under året. Du kan få personlig service mellan 07.30 och 22.00, de automatiska tjänsterna når du dygnet runt.

Ring 0771-666 555 för att komma till Telefonbanken.

Om du ringer från utlandet ringer du +46 771 666 555.

Låneärenden

Notera att personlig service för låneärenden har separata öppettider:

Mån-Tors: 07:30-19:30

Fre: 07:30-16:30

Lör: Stängt

Sön: 10:00-15:00

Kontorens öppettider för besök och personlig service hittar du under Kundservice.

Utlandsbetalningar

Vi administrerar utlandsbetalningar helgfria vardagar mellan 07.30 och 16.00*.

*Utlandsbetalningar administreras fram till klockan 13.30 på trettondagsafton, skärtorsdagen, valborgsmässoafton och dagen före alla helgons dag. Utlandsbetalningar administreras inte dagen efter Kristi himmelsfärdsdag, på midsommarafton, julafton, nyårsafton och långfredagen.

Spärra kortet

Behöver du spärra ditt kort kan du antingen ringa spärrservice eller tillfälligt frysa ditt kort i appen.
Ring 08-588 400 11 för att komma till spärrservice.

Så här gör du med de automatiska tjänsterna

Du kan med fördel använda högtalarfunktionen i din telefon för att kunna lyssna och knappa samtidigt.

Automatiska tjänster, tryck 1  
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED  # 
 
Identifiera dig med BankID Tryck 1

Identifiera dig med säkerhetsdosa

1. Starta igång dosan och slå din pin-kod
2. Tryck # på telefonen och lyssna vilka siffror som läses upp
2. Skriv in siffrorna som rösten i telefonen säger i dosan och tryck OK
3. Skriv in siffrorna som kommer upp i dosan i telefonen och avsluta med #

Tryck 2

identifiering med säkerhetsID

Tryck 4

KONTOUPPGIFTER: TRYCK 1
ÖVERFÖRINGAR: TRYCK 2
 

Tryck 1: Saldouppgift
Tryck 2: Senaste transaktioner
  – Sen 1: Om du vill ha fler transaktioner upplästa
Tryck 4: Ränteuppgifter
  – Sen 1: Ränta föregående år
  – Sen 2: Ränta hittills i år

Tryck 1: Överföringar mellan egna konton i Länsförsäkringar.
- Sen 1: Ange det konto som du vill föra pengar från. 
Tryck in kontonummer eller snabbvalsnummer, avsluta med #

Lån: tryck 3 Byt till personlig service
Tryck 1: Aktuell skuld
Tryck 2: Låneavi
Tryck 3: Ränteuppgifter
 Tryck 9
LÅNEKONTO: TRYCK 3
PERSONLIG SERVICE: TRYCK 9

 

 

Personlig service privat, tryck 2
Låneärende Tryck 1
Utlandsbetalningar Tryck 2
Spärra kort Tryck 3
Bank-ID Tryck 4
Övriga bankärenden Tryck 5
Skyddade personuppgifter Tryck 6
Pension och livförsäkring Tryck 7
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED #
Identifiera dig med BankID Tryck 1

Identifiera dig med säkerhetsdosa

1. Starta igång dosan och slå din pin-kod
2. Skriv in siffrorna som rösten i telefonen säger i dosan och tryck OK
3. Skriv in siffrorna som kommer upp i dosan i telefonen och avsluta med #

Tryck 2
identifiering med säkerhetsID

 

Tryck 4

 

Personlig service företag, tryck 3  
Filöverföringar Tryck 1
Utlandsbetalningar Tryck 2
Kort, betalningar, överföringar, övriga frågor Tryck 3
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED #
 
Identifiera dig med BankID Tryck 1

Identifiera dig med säkerhetsdosa

1. Starta igång dosan och slå din pin-kod
2. Skriv in siffrorna som rösten i telefonen säger i dosan och tryck OK
3. Skriv in siffrorna som kommer upp i dosan i telefonen och avsluta med #

Tryck 2
identifiering med säkerhetsID Tryck 4