Steg för steg: Vad händer nu?

Här kan du läsa om vad som händer när vi fått din skadeanmälan och vem som gör vad.

Steg för steg: Vad händer nu?

1. Vi kontaktar dig

Vi kontrollerar att du har en försäkring som gäller för skadan du anmält. Vi kontaktar dig nästa arbetsdag (via telefon, mejl eller ett meddelande på Mina sidor eller i appen) och berättar vad du behöver göra härnäst och om vi behöver fler uppgifter från dig.

2. Skadebesiktning

I vissa fall (till exempel vid skador i hemmet) behöver vi göra en skadebesiktning. Då kommer en besiktningsman/entreprenör hem till dig och gör en bedömning.

3. Besked

När skadan är bekräftad av oss ges besked om hur din skada ersätts.

4. Vi betalar ut din ersättning

Vi betalar ut den ersättning du har rätt till (minus självrisk och eventuellt åldersavdrag) och avslutar sedan ärendet.