När vi har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.
150 miljoner kronor till våra kunder.
Det finns många fördelar med att vara del av ett lokalt, kundägt bolag. Den allra tydligaste är återbäringen – inte minst när vi kan dela ut rekordmycket pengar. För ja, du såg rätt. I höst får våra kunder dela på 150 miljoner kronor. Är du en av dem?
Kundägt betyder återbäring.
Beloppet som betalas ut är beroende av de sakförsäkringar som du hade hos oss under 2024. I mitten av augusti får du ditt återbäringsbesked. Återbäringen betalas ut i slutet av september. Har du inte registrerat ditt konto behöver du göra det innan den 8 september. Du som tidigare fått återbäring behöver inte göra det igen om du inte vill ändra kontonummer. In English
Svenskt kontonummer
Observera att du behöver ha ett svenskt kontonummer för att kunna registrera utbetalningen.
Så registrerar du ditt kontonummer via appen
-
Logga in i appen och tryck på Mer, i menyraden längst ner till höger.
-
Gå till Inställningar (ikonen ser ut som ett kugghjul).
-
Välj Konto för utbetalning och sedan Lägg till konto. Följ instruktionerna i appen.
Ladda ner appen
Registrera på Mina Sidor
Om du inte vill använda vår app kan du även registrera ditt kontonummer via Mina Sidor. Vi har tagit fram en enkel steg för steg-guide.
Hit går dina pengar
I filmen beskriver vi hur dina pengar fördelas inom bolaget och varför du ibland får pengar tillbaka.