Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-05-14

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Har du Frihetskapital?

Vi på Länsförsäkringar vill inspirera fler till att spara pengar för den egna känslan av frihet och trygghet. Hur ser du på ditt sparande?

Läs mer om Frihetskapital

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Vi betalar ut 77 miljoner kronor i Återbäring för verksamhetsåren 2016 och 2017 till 100 000 invånare i Kalmar län. Exakt hur mycket du får tillbaka ger vi besked om under september.

  • Försäkringar

    Vi betalar ut återbäring till våra sakförsäkringskunder. Summan beror på vilka försäkringar du har haft hos oss under 2017. Exakt hur mycket du får tillbaka ger vi besked om under september.

  • Försäkringar

    När vi på Länsförsäkringar Kalmar län har lyckats skapa ett positivt resultat i vår sakförsäkringsverksamhet kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

  • Försäkringar

    Försäkringen gäller när du har betalat minst 75 procent av resan med ditt bank- eller betalkort.

    I försäkringen finns bland annat ett avbeställningsskydd som ersätter dig med högst 15 000 kronor per person och totalt högst 45 000 kronor om du på grund av akut sjukdom eller olycksfall måste avboka din resa.

    Du får också ersättning om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Om resväskan kommer till resmålet mer än 8 timmar senare än du betalar vi 1 000 kronor per kolli. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 1 000 kronor.

    Du har också möjlighet att reklamera kortköpet.

    Läs om reklamation för köp och uttag

Till frågor och svar

Kontakta oss

020-66 11 00

Alla kontaktuppgifter