Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-05-14

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Har du Frihetskapital?

Vi på Länsförsäkringar vill inspirera fler till att spara pengar för den egna känslan av frihet och trygghet. Hur ser du på ditt sparande?

Läs mer om Frihetskapital

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Vi betalar ut 77 miljoner kronor i Återbäring för verksamhetsåren 2016 och 2017 till 100 000 invånare i Kalmar län. Exakt hur mycket du får tillbaka ger vi besked om under september.

  • Försäkringar

    Vi betalar ut återbäring till våra sakförsäkringskunder. Summan beror på vilka försäkringar du har haft hos oss under 2017. Exakt hur mycket du får tillbaka ger vi besked om under september.

  • Försäkringar

    När vi på Länsförsäkringar Kalmar län har lyckats skapa ett positivt resultat i vår sakförsäkringsverksamhet kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

  • Försäkringar

    Det gäller när du har betalat minst 75 procent av resan med ditt bank- eller betalkort. Ersättningarna är samma som om du har utökat reseskydd.  Du har också möjlighet att reklamera kortköpet.

    Läs om reklamation för köp och uttag

  • Försäkringar

    Har du utökat reseskydd som tillägg i din hemförsäkring kan du få ersättning för förseningar på resan.

    Har du påbörjat resan och flyget blir inställt p.g.a. konkurs eller försenat mer än åtta timmar får du 1 000 kronor. Blir du försenad mer än 36 timmar får du 2 000 kronor till. Högsta ersättningen är 3 000 kronor per person.

    Du får 1 000 kronor om ditt bagage är försenat till resmålet mer än åtta timmar, efter 36 timmar får du 1 000 kronor till.

    Du får ersättning om du måste avbeställa din resa på grund av akut sjukdom eller olycksfall. Om du avbokar resan på grund av andra orsaker får du ingen ersättning.

    Läs mer om Tilläggsförsäkringen med utökat reseskydd

Till frågor och svar

Kontakta oss

020-66 11 00

Fler kontaktuppgifter