En kundägd bank

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Sveriges mest nöjda bankkunder

Vi är stolta över utmärkelsen som banken med Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex, SKI. Men för oss kan bra alltid bli bättre. Därför satsar vi på ännu nöjdare kunder till nästa år.

Som kundägd bank är vi extra bra på att lyssna på vad våra kunder vill ha och behöver. Vår app är mångfaldigt belönad och vi jobbar hela tiden med att hitta nya funktioner för att du ska få en ännu bättre upplevelse med oss. Dessutom är vi lokala – vi finns nära dig. Här berättar vi mer om våra utmärkelser.

  • Vi är kundägda, vi lyssnar
  • Vi är lokala – vi finns nära dig
  • Prisbelönt app


Bli bankkund

Vi är den kundägda banken. Det betyder att vi lägger mycket tid på att förstå vad du vill ha och behöver från oss. Vi är stolta över vår lokala närvaro och att år efter år ha Sveriges mest nöjda bankkunder.

Bolån

Hur mycket kan jag låna när jag ska köpa bostad, och vad är viktigt att tänka på? Här berättar vi mer om bolån och du kan räkna på vad det skulle kosta i månaden. Om det känns bra – ansöker du.


Spara

Det finns många anledningar att spara pengar. Du vill ha en buffert om något skulle hända. Eller så drömmer du om något och vill sätta upp ett sparmål. Du kanske sparar för framtiden ­– din och barnens.

Kort & betalsätt

Som bankkund får du tillgång till olika kort och sätt att betala på. Självklart får du ett bankkort, men vi erbjuder också kredit- och ungdomskort och andra betalsätt som autogiro, Swish och Pay-tjänster.


Byta bank – vi hjälper dig

Känns det krångligt att byta bank? Det behöver det inte alls vara – vi hjälper dig gärna. Här kan du boka ett personligt möte med oss så ser vi till att hjälpa dig med flytten. 

Privatlån

Köpa ny bil, bygga altan eller samla dyra lån och krediter? Vi kan låna ut upp till 400 000 kronor och du får svaret direkt. Godkänner vi din ansökan får du pengarna inom 2-3 bankdagar.


Ekonomitips

Livets olika skeden innebär skillnader i ekonomiska förutsättningar och villkor, som leder till behov av aktiva val, planering och åtgärder. Vi reder ut begreppen kring de frågor som du har kring din privatekonomi.


Vi är en bank som bryr oss

Vi använder vår röst i hjärtefrågor

Vi har länge engagerat oss i det lokala samhällets utveckling och tillväxt. Vi stödjer och samarbetar aktivt med lokala organisationer, föreningsliv, idrottsrörelser och näringslivet.

Syftet är att skapa individuell trygghet genom att erbjuda försäkringar. Samtidigt är en viktig del av arbetet att minska risker och skapa trygghet där människor lever, arbetar och är aktiva. Det här är insatser som inte bara gynnar våra kunder utan hela samhället. Läs mer om vårt samhällsengagemang.

Vårt samarbete med ECPAT

Vi är medlem i Finanskoalitionen och samarbetar med ECPAT Sverige och polisen. Målet är att försvåra och förhindra köp av dokumenterade sexuella övergrepp på barn, att stoppa barnsexhandeln genom att blockera olagliga betalningar och att utveckla fler effektiva metoder för att försvåra handeln.

Koalotionen och ECPAT jobbar också med att öka kännedomen om problemet genom att informera och sprida kunskap, samt värva nya medlemmar som tillsammans kan agera för att stoppa handeln. Här berättar vi mer om samarbetet med ECPAT.


Sveriges bästa app – tack vare dig

Vinst i kategorin Bästa Mobila Upplevelse i Web Service Award 2018 är en viktig seger för oss. Att vi överhuvudtaget kunnat utveckla en app som vinner priser och uppskattas av användaren är för att vi lyssnat på vad ni vill ha. Det är du och alla andra som använder appen som ska bestämma vad du ska kunna göra i den, och den insikten tar vi på allvar.

Mer än hälften av våra kunder gör sina bankärenden i mobilen och funktioner som snabbsaldo och att kunna spärra sina bank- och kreditkort tillfälligt är funktioner som uppskattas. Utveckling fortsätter och under hösten 2019 kommer nya, efterfrågade funktioner släppas.

Mer om vad som ligger bakom segern finns hos Web Service Award.