Vad vill du få hjälp med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2019-06-18

  • 3 mån 2,23 %
  • 1 år 2,19 %
  • 2 år 2,16 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,03 %
  • 5 år 2,10 %
  • 7 år 2,68 %
  • 10 år 3,10 %

Bli bankkund med BankID

Som bankkund hos oss får du ett konto, bankkort och tillgång till flera pay-tjänster, Swish, Blippbetalning, Wrapp och vår prisbelönta app. Ansök direkt med BankID, du får svar via sms inom en arbetsdag.

  • Sveriges mest nöjda bankkunder
  • Vi är kundägda, vi lyssnar
  • Vi är lokala – vi finns nära dig

Räkna på & köpa bilförsäkring

Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

  • Skyddar dig och dina saker
  • 45 dagars reseskydd
  • Skydd vid ID-stöld

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Anmäl enklast via webben - svar nästa vardag
  • Skadeanmälan via telefon: 021-19 01 00

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Ditt Gröna kort är ett bevis för att du har en bilförsäkring. Beställ ditt Gröna kort senast fem dagar innan du åker. Information och tips om hur försäkringen gäller och vad du ska göra om det inträffar en skada, får du i vår broschyr Att bila utomlands. Om du beställer ett Grönt kort bifogas denna broschyr automatiskt.

    Läs mer om grönt kort och vilka länder som är aktuella.


    Hjälpte det här svaret dig? 146 av 262 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Du har fått kostnadsbeskedet för att du har ett fondkonto, ISK, IPS eller aktiedepå hos oss.

    Det är ingenting du ska betala. Syftet är att du ska få mer information över vilka kostnader du haft i dina placeringar under 2018 och hur de har påverkat utvecklingen av din investering.

    Du behöver inte göra någonting på grund av utskicket.

    Kostnadsbeskedet är ett utskick som vi gör enligt EU-regelverket Mifid II.


    Hjälpte det här svaret dig? 222 av 408 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 161 av 378 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    När du gjort din skadeanmälan kontaktar vi dig nästa arbetsdag och berättar vad du behöver göra härnäst. Du får också information om vilken verkstad du kan vända dig till och om ett annat känt fordon varit med i olyckan kontaktar vi fordonägarens försäkringsbolag.

    Därefter gör verkstaden en skadebesiktning innan fordonet kan lämnas in på reparation.

    Läs mer i våra skadeguider


    Hjälpte det här svaret dig? 144 av 390 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Om du råkar ut för en trafikolycka eller får en skada på ditt fordon är det snabbaste och enklaste sättet att anmäla skadan direkt på vår webbplats eller i vår app.

    I fyra enkla steg anmäler du din fordonsskada och skickar in din anmälan till oss:

    1. Beskriv hur skadan uppkom
      Det du behöver göra är att ange registreringsnummer på ditt fordon, ge en kort beskrivning av hur skadan uppkom och vart skadan på fordonet är.

    2. Tid och plats för händelsen
      På en karta kan du ange tid och plats för händelsen.

    3. Bifoga filer
      Det finns också möjlighet att bifoga bilder och andra dokument direkt i din skadeanmälan, till exempel bilder från din mobilkamera. Du kan också bifoga en eventuell polisanmälan eller kvitton på utlägg som uppstått i samband med skadan.

    4. Kontrollera uppgifter & skicka anmälan
      När du är klar får du en bekräftelse på e-post. Tänk på att spara ner ditt skadenummer om du vill komplettera din anmälan i efterhand.

    Hjälpte det här svaret dig? 254 av 533 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss

Alla kontaktuppgifter