Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Värmland

Karlstad - Köpmannagatan

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Vardagar kl 09.00 - 16.30

växelns tillgänglighet under dagen

Besök oss

Köpmannagatan 2 A

Vardagar 9.00-16.30

Postadress

Box 367 

651 09 Karlstad

E-post

info@LFvarmland.se

 Våra  lokala ombud hjälper dig att teckna försäkringar under kvällstid och helger. Får du inte tag i ditt lokala ombud kontaktar du någon av de andra ombuden.

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Försäkringen gäller Sverige, Danmark, Norge, Finland och i dessa länders territorialvatten, Östersjön med angränsande hav och vikar, Kielkanalen, Kattegatt, Skagerack och Nordsjön öster om linjen Lindesnes – Helgoland – Cuxhaven.

    Om du planerar att gå utanför dessa områden ber vid dig kontakta oss i god tid innan avresan.

  • Försäkringar

    Som regel kan du bara byta din hem-, villa-  bil- och andra sakförsäkringar på huvudförfallodagen. Om försäkringsbehovet däremot faller bort, exempelvis om du säljer din bil, så kan du naturligtvis säga upp bilförsäkringen.

    Personförsäkringar som livförsäkringar, olycksfallsförsäkringar och barnförsäkringar kan du däremot säga upp eller byta när du vill. Om du ska byta försäkringsbolag, vänta med att säga upp din försäkring tills det nya bolaget godkänt din ansökan.

    Om du vill säga upp en försäkring, kontakta oss så kan vi hjälpa dig att hitta en lösning som kanske passar dig bättre.

  • Försäkringar

    Undertecknar du köpekontraktet från den 1 mars 2018 gäller det nya amorteringskravet.

  • Försäkringar

    Om du vill flytta ett befintligt bolån till oss gäller de amorteringskrav som du har i dagsläget. Din nuvarande bank hjälper dig att ta fram amorteringsunderlaget som vi behöver för att kunna erbjuda dig samma villkor.

  • Försäkringar

    Om du vill höja ditt bolån före den 1 mars 2018 gäller nuvarande amorteringskrav, efter den 1 mars 2018 gäller det nya skärpta amorteringskravet.

  • Försäkringar

    Om du är kund på Länsförsäkringar och har ett ärende som är kopplat till dina tjänster och produkter som du har hos oss, så har du möjlighet att gå in på Mina sidor och skicka ett säkert meddelande.

    Då vet vi att det är du som har skickat meddelandet och kan åtgärda ditt ärende direkt. 

    Logga in

  • Försäkringar

    Hemförsäkringen gäller för dig och för de i din familj som är folkbokförda och bosatta på samma adress som du.

  • Försäkringar

    Säg det med Swish innebär att du kan skicka din betalning som en present. Du kan välja mellan flera olika illustrationer - säg grattis, tack eller överraska någon med Swish. Lägg sedan till din egen personliga hälsning och gör din betalning personlig med ’Säg det med Swish’.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens