Nu lanserar Länsförsäkringar ett nytt kapitel i sin varumärkeshistoria

Nu lanserar Länsförsäkringar det nya varumärkeskonceptet ”För all tid”. Syftet är att förmedla Länsförsäkringars genuina omtanke för kunderna och vårt samhälle.  – Vi vill visa att vi är starkare tillsammans. Det känns extra viktigt i dessa tider, säger Fanny Wallér, Kommunikationschef på Länsförsäkringar AB. 

Foralltid - Länsförsäkringar

”För all tid” är ett nytt koncept som syftar till att förmedla Länsförsäkringars själ - inte bara det Länsförsäkringar gör, utan vilka Länsförsäkringar är. 

– Vi ägs av våra kunder och drivs av en långsiktig omtanke för dem. Med 23 lokala länsförsäkringsbolag är vi alltid nära våra kunder och samhället där de lever. Det skapar en unik lokalkännedom och ett fokus på hemmaplan. Samverkan mellan alla bolag gör också att vi blir starka nog att tillsammans göra skillnad på riktigt. Det vill vi visa, säger Fanny Wallér. 

Länsförsäkringar är idag engagerade i över 3 000 samarbeten och initiativ som bidrar till ett bättre och tryggare lokalsamhälle runt om i hela Sverige. Det handlar till exempel om att bidra till att barn och ungdomar får en meningsfull fritid, att stötta det lokala näringslivet och att öka trygghet för barn i trafiken. 

– Att vara nära våra kunder är en viktig del av Länsförsäkringars själ. Och under den här mycket speciella våren har det varit särskilt angeläget att kunna bidra med lokala initiativ för att lindra konsekvenserna av coronapandemin, säger Fanny Wallér. 

Det nya varumärkeskonceptet utgör ett ekosystem för Länsförsäkringars kommunikation och består av flera delar som knyter an till en helhet. Varumärkeskonceptet är framtaget i nära samarbete med reklambyrån Stendahls och först ut är en reklamfilm som lanseras på tv idag den 17 augusti. 

Se lanseringsfilmen här: https://youtu.be/7UCDAxMkbm4

Länk till Länsförsäkringars pressrum: https://www.lansforsakringar.se/privat/om-oss/press-media/
Länk till Länsförsäkringar på Twitter: https://twitter.com/forsakringar

För ytterligare information kontakta:
Fanny Wallér, Kommunikationschef Länsförsäkringar AB, 070-69 27 779
Länsförsäkringars pressjour, 08-588 418 50, press@lansforsakringar.se

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.

Se alla pressmeddelanden