LF behåller stark position i SKI Bank 2025

I Svenskt Kvalitetsindex (SKI) senaste kundnöjdhetsundersökning behåller Länsförsäkringar Bank andraplatsen. Vi uppnår det näst högsta kundbetyget på 72,7.

Familj med flyttlådor.

Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökning, SKI Bank 2025, visar att kundnöjdheten inom banksektorn minskar efter förra årets uppgång. Trots de utmaningar som präglar hela branschen står Länsförsäkringar Bank starkt i årets mätning och behåller silverplatsen.

– Undersökningens resultat är glädjande och något vi ska vara stolta över. Samtidigt ser vi, i likhet med förra året, att vi har mer att göra inom digitala tjänster, där vi inte får högsta betyg. Detta ligger i linje med våra strategiska satsningar framåt, särskilt utvecklingen av nya kanaler och bankens förvärv av SAVR, säger Martin Rydin, tillförordnad chef Affärsenhet Bank på LFAB.

Läs rapporten här

Se alla nyheter