Flytta Mobilt BankID och Swish till din nya telefon
Har du skaffat ny telefon och undrar hur du gör med Mobilt BankID och Swish? Här visar vi steg för steg hur du flyttar BankID till din nya telefon, aktiverar BankID på och ser till att Swish fungerar direkt.
Checklista i tre steg - så kommer du igång
När du har en ny telefon är det ett par saker som du behöver göra innan allt funkar som tidigare.
1. Ladda ner appar på din nya telefon
Börja med att ladda ner dessa appar:
- Mobilt Bank-ID
- Länsförsäkringar
- Swish
2. Mobilt BankID på ny telefon
För att använda Mobilt BankID på din nya telefon behöver du fortfarande ha tillgång till din gamla telefon under installationen.
Så här gör du:
- Ladda ner Mobilt BankID-appen på din nya mobil.
- Följ vår guide om hur du skaffar BankID till mobilen.
- Vänta med att återställa eller radera din gamla mobil tills BankID fungerar på din nya.
3. Aktivera Swish på din nya telefon
Har du kvar ditt mobilnummer behöver du bara ladda ner Swish-appen och aktivera det i din nya mobil. Har du bytt mobilnummer behöver du avsluta Swish på Mina Sidor och sedan ansluta dig igen till tjänsten med det nya mobilnumret och aktivera Swish-appen på nytt.