Nu lanserar vi ny trygghetstjänst
Länsförsäkringar Blekinge lanserar nya trygghetstjänster
Länsförsäkringar Blekinge lanserar nu Alf – ett helt nytt koncept för ökad trygghet i hemmet. Med start den 1 oktober erbjuds skydd mot inbrott, brand och vattenskador, kombinerat med en digital app som ger husägare full kontroll över sitt hem.
– Efter mer än 180 år av trygghet genom försäkringar är det dags att ta nästa steg. Med Alf utvecklar vi vårt skadeförebyggande arbete för att minska risken att skador uppstår, säger Jens Listerö, vd på Länsförsäkringar Blekinge.
Smarta lösningar för hemmet
Genom en smart hubb kopplas larm och sensorer för inbrott, brand och vattenskador samman. Via appen får husägaren direktinformation och larm vid incidenter. Eftersom Alf är en digital plattform öppnas också möjligheten att framöver utöka med fler funktioner – till exempel tjänster som ger ännu bättre överblick över bostadens status och gör hemmet mer uppkopplat.
– Vår ambition är att bli den kompletta trygghetsleverantören. Samtidigt kan vi bidra till lägre skadekostnader och därmed ett ökat värde för våra kunder. Kort sagt: att hjälpa människor att säkra sina hem innan olyckan är framme, säger Jens Listerö.
Länsförsäkringar har sedan tidigare erbjudit rabatt för kunder som använder uppkopplat larm. Detta gäller även för de som abonnerar på Alf.
– Alf är en viktig del i vår skadeförebyggande verksamhet och en strategisk framtidssatsning för oss, säger Renée Skogersson, kommunikationschef på Länsförsäkringar Blekinge.
För mer information:
Jens Listerö, vd Länsförsäkringar Blekinge
070-519 58 19
Renée Skogersson, kommunikationschef Länsförsäkringar Blekinge
072-190 67 06
Jan Lennartsson, presskontakt
0733-50 50 05