Hjälp med att logga in

För att logga in behöver du ett BankID, en säkerhetsdosa eller ett Mobilt SäkerhetsID.

Har du inte det är du välkommen till något av våra kontor så hjälper vi dig. Kom ihåg din legitimation!

Hitta närmaste kontor

Ring telefonbanken: 0771-666 555

 

Mobilt BankID

Så funkar det.

  1. Det här behöver du

    För att skaffa ett BankID behöver du ett privatkonto, en säkerhetsdosa eller ett existerande BankID sedan tidigare.

  2. QR-kod

    När du använder Mobilt BankID för att logga in på en annan enhet än mobilen, behöver du verifiera dig med QR-kod.

  3. Giltighetstid

    Mobilt BankID är giltigt i tre år. Logga in med säkerhetsdosa eller existerande BankID för att beställa nytt Mobilt BankID.

  4. Uppdaterad app

    Appen för BankID måste vara uppdaterad för att det ska fungera.

BankID på den här datorn

Bra att veta.

  1. BankID för datorn är giltigt i två år. Logga in med säkerhetsdosa eller med ett redan existerande BankID för att beställa ett nytt.

  2. Programmet för BankID måste vara uppdaterat för att det ska fungera.

Säkerhetsdosa

Så funkar den.

  1. Starta säkerhetsdosan och knappa in din pinkod. Knappa sedan in de åtta siffror som visas på inloggningssidan när du fyllt i ditt personnummer.

  2. Om du behöver en ny säkerhetsdosa kan du beställa det på ditt lokala kontor eller genom att ringa telefonbanken.

Mobilt SäkerhetsID

Så funkar det.

  1. När du använder Mobilt SäkerhetsID för att logga in på en annan enhet än mobilen, behöver du verifiera dig med QR-kod.

  2. För att skaffa Mobilt SäkerhetsID behöver du besöka ett av våra kontor tillsammans med dina föräldrar.