Skada, förlust eller sjukdom
Fixa ditt ärende själv
Anmäla en skada
Komplettera skadeanmälan
Snabblänkar
Vanliga ärenden
Fordonsskada
Brand- och vattenskada
Sjuk eller skadad utomlands
Så får du ersättning för din försäkring
Anmäl skadan digitalt
Gör en skadeanmälan så snart du kan efter att du råkat ut för något. Skadeanmälan gör du enkelt på vår webbplats eller i vår app. Har du blivit utsatt för ett brott ska du först göra en polisanmälan.
Komplettera skadeanmälan
Ibland ber vi om lite mer information till din anmälan. Eller så vill du själva lägga till något. Du kan närsomhelst bifoga dokument, till exempel kvitton, och bilder till ett pågående skadeärende.
Hur du följer ditt ärende
Vi uppdaterar dig om ditt skadeärende genom meddelanden på Mina sidor, som du når genom att logga in med BankID. Det är svårt att säga exakt hur lång tid det tar att besluta om ersättning, eftersom det är stor skillnad på olika typer av skador.
Ersättning betalas ut
Om vi kommer fram till att du har rätt till ekonomisk ersättning, betalar vi ut den till det konto du har angav när du anmälde skadan. Kontot kan vara i valfri bank och ersättningen är skattefri.
Kontakta oss
Anmäl skada digitalt!
De allra flesta ärenden löser vi snabbast om du gör din skadeanmälan digitalt i vår app eller här på vår hemsida. Då får du dessutom ersättning snabbare!
Skriv meddelande
Nå oss enkelt och säkert.
- Bank, pension eller försäkring.
- Andra frågor med banksekretess.
- Även om du inte är kund.
Vi svarar oftast inom en arbetsdag.
Problem med skadedjur?
Allmänna frågor
Här kan du boka möte eller ställa allmänna frågor om bank, försäkring eller pension. Har du specifika frågor om ditt engagemang hos oss loggar du in med BankID på Mina sidor eller i appen och skickar ett säkert meddelande.
Om vi inte är överens
Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.
Läs mer