Elina, marknadskommunikatör

Elina arbetar som marknadskommunikatör här på Länsförsäkringar Bergslagen sedan april 2021. Som marknadskommunikatör bör du vara nyfiken, kreativ och alltid ha kundens perspektiv i beaktning men framför allt gilla att ha kul på jobbet!

Elina, marknadskommunikatör

Vad har du gjort tidigare och vad har du för utbildning?

Jag har läst internationell marknadsföring på MDU (dåvarande Mälardalens högskola) varav ett av åren läste jag i Tyskland. Under studietiden fick jag extrajobb på Swedbank där jag senare fick jag en fast anställning. På Swedbank fick jag möjlighet att jobba både i kundtjänst och som privat bankrådgivare. Efter några år inom bank hamnade jag i bilbranschen där jag jobbade med marknadsföring och kommunikation av flera av de stora bilmärkena. Där stannade jag i cirka 11 år.

Vad lockade med LF Bergslagen?

Jag hade hört mycket gott om Länsförsäkringar och när det dök upp en ledig tjänst som intresserade mig kändes det rätt att söka. För mig är det viktigt att företag har sunda värderingar och det tycker jag LF har. Nu när jag är en del av LF upplever jag att vi är duktiga på att leva våra värderingar – vi är verkligen engagerade, omtänksamma och professionella.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

Inom kommunikation och marknad har vi olika ansvarsområden och några av dem jag jobbar mer med är företag‐och lantbruksaffären, vårt hållbarhetsarbete och guldkundskoncept. En viss del av min tid jobbar jag också i ett marknadsteam på LFAB där vi bland annat tar fram företagsannonser för alla länsförsäkringsbolag.

Jag har en stor variation i mitt arbete. Ena dagen sitter jag mest i strategiska möten för mina olika ansvarsområden för att andra dagar skapa nya annonser till våra kampanjer, skriva nyheter till vårt intranät, uppdatera på webben eller driva olika kommunikationsprojekt, som exempelvis när vi delade ut återbäringen 2022.

Icons/70px/Quotation-mark-70
Att alltid utgå ifrån våra kunders perspektiv är väldigt viktigt i min roll.
Elina Starhagen, marknadskommunikatör

Hur ska man vara för att lyckas i din roll?

Nyfiken, kreativ, stresstålig och ha koll på många olika saker samtidigt.

Berätta kort om kundnyttan du gör och vad som är viktigt att tänka på?

Vi på kommunikation‐ och marknad jobbar mycket direkt mot våra kunder när vi skickar ut information av olika slag eller skapar material som våra kunder ska ta del av. Att alltid utgå ifrån våra kunders perspektiv är väldigt viktigt i min roll.

Känner du balans mellan jobb och fritid?

Ja det gör jag. Mycket tror jag beror på möjligheten jag har i min roll att kunna jobba hemifrån ibland. Det underlättar familjepusslet avsevärt för mig och min familj.

Hur tror du att bolaget har utvecklats om fem år?

Oj bra fråga. Jag tror att vi har utvecklats mer mot digitala affärer och kommunikation, men fortfarande med våra fokus på det lokala och att alltid finnas nära våra kunder. Jag tror även att vi flyttat in på ett nytt och innovativt kontor i Västerås.

Namn: Elina Starhagen
Arbetar som: Marknadskommunikatör
Fritidsintresse: Pyssel, lek och idrott med familjen, skidåkning, träning och en massa skratt
Hjärtefråga: Allas lika värde och rätten att få vara sig själv

Det är lätt att tro att alla som jobbar på Länsförsäkringar jobbar med försäkringar. Så är verkligen inte fallet. Vi är försäkringsbolag, bank och fastighetsförmedling. Därför finns det en uppsjö av olika yrken här hos oss.  Vårt uppdrag är att tillsammans skapa en tryggare vardag och en framtid fylld av möjligheter för våra kunder och alla som lever och verkar här i Västmanland- och Örebro län. Alla våra olika roller, arbetsuppgifter och uppdrag bidrar på olika sätt till just det.

124 möjligheter