Branden i Orrholmens garage
Har du en fordonsförsäkring hos oss och blivit drabbad av branden i garaget på Orrholmen? Gör en skadeanmälan via vår app eller hemsida för att smidigast få hjälp i ditt ärende.
Våra kontaktuppgifter
Ring oss på 054-775 15 00 om du har frågor. Du kan även skicka meddelande via Mina sidor.
Frågor och svar
Hur gör jag för att få min bil sanerad?
Säkerställ omedelbart att du har nyckel till bilen och lämna in den. Bärgning samordnas på plats vid garaget. Arbetet med att bärga ut bilar påbörjades under måndagen den 6 oktober och pågår.
Alla bilar och fordon måste bärgas ur garaget. All bärgning sker i samråd med bilägaren och Assistancekåren. Du lämnar dina bilnycklar mellan 07.15-16.00 vid på porten till garaget vid gaveln vid Styrbordsgatan 20. Där får du mer information.
När din bil är bärgad och kommit till en av våra avtalsverkstäder, dit de körs av bärgningsbilen, kommer du bli kontaktad. Du blir sedan kontaktad när bilen är färdig att hämtas.
Får jag ersättning för mina merkostnader?
Spara dina kvitton för utlägg. Protector har godkänt kostnader för att hämta bilen men mot kvitton.
Måste jag hämta bilen även om jag inte har någon ersättningsparkering från KBAB ännu?
Ja, det är viktigt att vi hjälps åt så att alla ska få sina bilar sanerade.
Hur gör jag för att få en ersättningsparkering?
Kontakta din hyresvärd KBAB mer information finns här:
https://kbab.se/fragor-och-svar-branden-i-orrholmsgaraget
Jag har skadat lösöre i min bil?
Anmäl på din hemförsäkring, Sakon hjälper till att sanera.
Vad gör jag om min bil endast har trafikförsäkring?
Då ber vi dig kontakta motpartens försäkringsbolag Protector som får hjälpa dig gällande ditt krav om ersättning. Protector nås via mejl: skador@protectorforsakring.se eller telefon: (+46) 08-410-637 00