Tillgänglighet i vår iPhone-app
I vår iPhone-app samlar du alla dina bank-, försäkrings- och pensionsärenden på ett ställe. Du kan se saldo, göra överföringar, betala räkningar, hantera kort och följa dina sparmål direkt i mobilen. Appen ger dig också översikt över lån, fonder, aktier och pensionssparande samt möjlighet att anmäla skador och hantera försäkringar.
Lämna synpunkter
Har du upptäckt brister i tillgängligheten? Vi vill gärna ha dina synpunkter så att vi kan förbättra oss.
Skicka dina synpunkter med e-post till: tillganglighet@lansforsakringar.se
Kundservice
Har du frågor eller behöver du hjälp? Besök vår sida för kundservice . Där kan du få information om våra digitala tjänsters tillgänglighet via telefon. Där hittar du också våra kontors öppettider, om du vill träffa oss personligen.
Kända brister i iPhone-appen
Appen uppfyller till största delen tillgänglighetskraven, men följande innehåll och funktioner fungerar i dagsläget inte optimalt:
För dig med synnedsättning
- Att förstora textstorleken fungerar inte optimalt på alla sidor.
- Länkar är inte alltid understrukna.
- Vissa funktioner fungerar inte optimalt med skärmläsare.
För dig med nedsatt färgseende
- Några länkar visas endast i en blå färg och kan vara svåra att särskilja från vanlig text.
För dig med hörselnedsättning
- Inga kända tillgänglighetsbrister just nu.
För dig med motorisk nedsättning
- Vissa funktioner fungerar inte om du använder mobilen i liggande orientering.
För dig med särskilda språkbehov
- Inga kända tillgänglighetsbrister just nu.
PDF-dokument
- Vissa PDF-dokument saknar rubriker.
- Stöd för tangentbordsnavigering saknas för vissa PDF-dokument.
- Stöd för skärmläsare saknas för vissa PDF-dokument.
Webbplatsen och apparna är utformade i enlighet med WCAG 2.1 nivå AA samt den europeiska standarden EN 301 549.
Bedömningar genomförs med följande verktyg och metod:
- Automatiserade verktyg.
- Manuell granskning av teknisk tillgänglighet.
- Användningstester med hjälp av skärmläsare (VoiceOver), tangentbord och andra hjälpmedel.
- Årliga genomlysningar samt tester i samband med större uppdateringar.
Den senaste tillgänglighetsgenomlysningen slutfördes den 13 juni 2025 av Länsförsäkringar och Axess Lab.
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i samband med tillgänglighetsrespons.
Om du inte är nöjd med hur vi hanterar din tillgänglighetsfeedback kan du kontakta: