Färre brev - bättre översikt

Genom att välja e-faktura och digital distribution för dina bank- och försäkringshandlingar får du en samlad överblick över både information och betalningar. Du har alltid tillgång till din historik och slipper hålla reda på papper hemma.

Kille får färre brev genom att använda sin laptop, foto.

Exempel på brev du kan undvika att få hemskickade:

  • Pappersfakturor
  • Försäkringsbrev
  • Kontoutdrag
  • Låneaviseringar
  • Årsbesked

Digital post – enkelt och smidigt

Du kan enkelt välja e-faktura genom att logga in på Mina sidor. Då får du dina fakturor direkt till din internetbank istället för med posten. För motorförsäkringar kan du även välja att få försäkringsbrevet digitalt och få avisering via mejl eller sms när ett nytt brev finns tillgängligt.

Behöver du hjälp?

Om du är bankkund och saknar BankID eller dosa, kan du kontakta oss på Telefonbanken, 0771-666 555, så hjälper vi dig att komma igång med e-faktura och digital post. Som försäkringskund är du också välkommen att kontakta oss för hjälp med digitala försäkringsbrev.

Varför digital post?

Digital hantering minskar pappersförbrukning och transporter, vilket sparar resurser och bidrar till ett mer hållbart samhälle. Det är en del av vårt bredare hållbarhetsarbete, där vi arbetar för att minska vår klimatpåverkan och utveckla hållbara tjänster inom bank och försäkring.

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här.