Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp

Våra räntor för bottenlån

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 2,05 %
  • 4 år 2,33 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Senast ändrad 2016-12-21

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
  • I vår bilförsäkring ingår allriskskydd
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Byt till banken med Sveriges mest nöjda kunder

Vi har även en av Sveriges bästa bankappar. Fyll i ett kort formulär så hör vi av oss till dig och hjälper dig byta bank.

Behöver du hjälp och råd kring ditt sparande? Vi gör det enkelt för dig att spara på ett sätt som passar just dig. Hör av dig till oss så hjälper vi dig komma igång med eller förändra ditt sparande.

  • Prisbelönt internetbank och mobilapp
  • Vi är en kundägd bank
  • Samla mer så får du rabatt

Gör din skadeanmälan

Mer information om skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Vanliga frågor & svar

  • Vi har haft fler störningar än normalt den senaste tiden. Det är förstås inte acceptabelt att våra system krånglar och det är vår högsta prioritet att lösa situationen.

    En orsak till störningarna är att vi gör stora utvecklingsarbeten i våra digitala tjänster just nu. Dessbättre är störningarna oftast kortvariga och det räcker vanligtvis med att försöka igen en stund senare.

    Problemen innebär endast att det stundtals inte går att nå vissa tjänster.

    Vad gör ni åt det här?
    Vi har satt högsta prioritet på frågan. När störningarna uppstår ska vi snabbt lösa dem men framför allt ta hand om grundorsakerna så att de inte kommer igen.

    Kan ni garantera att problemen inte fortsätter?
    Det går inte att garantera att tekniska system alltid ska fungera, men vi kan garantera att det är högsta prioritet för oss att säkra att ha stabila digitala tjänster för våra kunder.

    Varför får vi inte information direkt när störningarna inträffar?
    Oftast är det så kortvariga störningar att de har hunnit bli lösta innan vi hunnit informera. Är det större störningar som sträcker sig över längre tid så informerar vi vanligtvis på webbplatsens inloggningssida och i appen.

  • Skaffa e-faktura och digitala dokument från oss så får du färre brev och bättre översikt över dina försäkringshandlingar. Då har du alltid en tydlig historik av både information och betalningar. Gör så här:
    1. Gå till www.lfs.se och logga in.
    2. Välj Dokument.
    3. Tryck på knappen Ändra inställningar.
    4. Bocka för de utskick du vill ha digitalt och välj vilka försäkringar du vill ha på e-faktura.
    5. Tryck på knappen Spara.

    >> Läs mer här.

  • Just nu pågår det tyvärr ett försök till att lura våra kunder. Det har skickats ett sms som ser ut att komma från oss som ber dig att aktivera ditt kort.

    Det är ett försök till att komma åt dina kortuppgifter. Släng meddelandet och klicka inte på länken.

    Vi ber dig aldrig att uppdatera känsliga uppgifter via SMS.

    Så här kan meddelandet se ut


    Har du råkat fylla i dina kortuppgifter?
    Spärra kortet så fort du kan. Läs mer om hur du gör det här: Spärra kort

  • Vi arbetar för ett tryggare och säkrare för Sörmland. Vill du hjälpa oss med det? Just nu söker vi personal. 

  • Kontakta vår leverantör Houseguard om du någon fråga eller reklamation av brandsläckaren, tfn: 031-799 16 00 alternativt info@gpbmnordic.se.

     

    Jubileumsgåvan, en brandsläckare, gavs ut fram till den 15 december 2016, då vi firade vårt 170-års jubileum. Kampanjen är slut men vi arbetar ständigt med skadeförebyggande åtgärder så håll ögon och öron öppna.

Till frågor och svar

Kontakta oss