Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp

Våra räntor för bottenlån

  • 3 mån 2,00 %
  • 1 år 2,01 %
  • 2 år 2,03 %
  • 3 år 2,05 %
  • 4 år 2,33 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Senast ändrad 2016-06-22

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
  • I vår bilförsäkring ingår allriskskydd
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Byt till banken med Sveriges mest nöjda kunder

Vi har även en av Sveriges bästa bankappar. Fyll i ett kort formulär så hör vi av oss till dig och hjälper dig byta bank.

Vill du prata med oss direkt? Vi har kontor nära dig och hjälper dig gärna hitta en lösning som passar dig och dina behov.

  • Prisbelönt internetbank och mobilapp
  • Vi är en kundägd bank
  • Samla mer så får du rabatt

Gör din skadeanmälan

Mer information om skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Vanliga frågor & svar

  • Ett allt för vanligt bedrägeriförsök är att en person ringer upp dig och uppger sig vara en representant från Microsoft eller Windows supportavdelning.

    De ber dig sedan göra ett antal saker för att de ska kunna fjärrstyra din dator. De installerar sedan skadlig kod eller ber dig betala för det utförda arbetet.

    Vad gör jag om jag blir uppringd?

    • Lägg på luren.
    • Ringer de upp igen svara inte.
    • Fundera på om det är kan stämma att företaget ringer runt och erbjuder support. Känner du dig minsta osäker be om personens namn och be att få ringa tillbaka senare.
    • Koppla bort datorn från nätet. Ta hjälp av en expert som kan undersöka om något har installerats på datorn.

    Vill du läsa mer?
    Läs mer hos polisen

    • Förvara aldrig din pinkod tillsammans med ditt kort och lämna aldrig ut koden till någon annan.
    • Ha alltid uppsikt över ditt kort eller förvara det på ett säkert ställe.
    • Hantera kvitton, där ditt kortnummer kan vara tryckt, på ett säkert sätt.
    • Dölj alltid tangentbordet när du anger din pinkod i butiks­terminal eller automat.
    • Om det finns tecken på att en uttagsautomat på något sätt är manipulerad eller har åverkan, använd inte automaten och rapportera det till banken.
    • Var vaksam på personer som vill hjälpa till när du ska ta ut pengar i automat.
    • Spärra kortet omedelbart om det blivit bestulet eller tappat. Ring Spärrservice 08­588 400 11 (från utlandet ringer du +46 8 588 400 11).

    >> Läs fler tips här

  • Ja, det har visat sig ge goda resultat som förebyggande åtgärd mot inbrott. Du som är kund hos Länsförsäkringar Södermanland, har 30 % rabatt på ett privat märkpaket från SmartWater. 

    >> Läs mer om vårt erbjudande här



  • Tyvärr har våra försäkringsbrev med förfallodatum 1 december skickats till dig som kund först den 16 november. Vi ber om ursäkt för den sena ankomsten och hoppas att det inte ska föranleda dig några bekymmer.

  • Reflexvästarna kommer att levereras från september till och med december 2016. Har du några frågor om din leverans, kontakta kommunikation@lfs.se 

    Som ett kundägt bolag arbetar vi med att förebygga skador och öka tryggheten för våra kunder. Ett sätt att minska riskerna i trafiken för barn är att använda reflexväst. Det vet vi att förskolor är duktiga på. Därför kan förskolor i vårt område i år beställa reflexvästar kostnadsfritt för att användas i deras verksamhet.

    Sista beställningsdag för gratis reflexvästar var 30 september 2016. Om du behöver reflexvästar är du välkommen att köpa i webbshopen

Till frågor och svar

Kontakta oss