Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2017-06-16

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 2,00 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,30 %
  • 7 år 2,88 %
  • 10 år 3,30 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
  • Allrisk ingår om bilen är högst 8 år
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Spara till stora och små drömmar

Sparar du till en cykel, semesterresan, en båt eller ett nytt boende? I vår app hittar du tjänsten Sparnavigatorn som vägleder dig till ett effektivare sparande och du får hjälp att nå din dröm.

Läs mer om Sparnavigatorn
  • Prisbelönt internetbank och mobilapp
  • Vi är en kundägd bank
  • Samla mer så får du rabatt

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Om du är utomlands men inte kan ta dig hem med ditt ordinarie flyg

    • Från reseskyddet i hemförsäkringen får du ersättning för merkostnader för att ta dig hem på upp till 5 000 kronor om du inte hinner med ditt flyg eller tåg hem till Sverige på grund av oförutsägbara händelser så som ett attentat eller en naturkatastrof. Om du har tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd kan vi ersätta ytterligare 10 000 kronor.

    Om du är inbokad för att åka på en resa men vill avboka

    • Avbeställningsskyddet i reseförsäkringen gäller endast vid avbeställningar på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall – inte om du vill avstå din resa av andra orsaker.

    Läs mer om vad som täcks av din försäkring

    Vad gör jag om jag eller någon närstående är skadad eller akut sjuk?

    • Via reseskyddet i hemförsäkringen kan du få ersättning om du behöver akut sjukvård, skadar dig i en olycka eller får akut tandbesvär.
    • Kontakta snarast SOS International som har öppet dygnet runt, +46 8 670 40 00.

    Läs mer om vad du bör göra om du råkar ut för en olycka eller blir sjuk

    Så gäller försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    • Försäkringsskyddet i Länsförsäkringars bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person. 
  • Försäkringar

    Vi arbetar med hållbarhet, eller som vi också kallar det - samhällsengagemang - genom olika typer av projekt. Exempel på projekt är Omtanke Sörmland, där vi sponsrar aktiviteter för barn och ungdomar, vi har även säkerhetsdagar för både 6-åringar och sjundeklassare med olika inriktningar.

    Vi värnar också om hållbarhet inom miljön. I vårt arbete försöker vi minska vår direkta klimatpåverkan genom att klimatkompensera för vår energiförbrukning och våra tjänsteresor. Vi ställer även krav på leverantörer för att minska vår indirekta miljöpåverkan. Genom vårt arbete med skadeförebyggande åtgärder hoppas vi kunna minska koldioxidutsläpp i samband med bränder och vattenskador.

    >> Läs mer om vårt arbete med hållbarhet

     

  • Försäkringar

    Just nu skickar vi brev till de av våra kunder som har en kapitalförsäkring hos oss. Vi gör det för att leva upp till kraven i Penningtvättslagen och Finansinspektions föreskrifter.

    Penningtvättsregelverket ställer krav på oss som försäkringsgivare att ha god kännedom om våra kunder. Det säkerställer vi genom att vi ber dig som kund att besvara ett antal enkla frågor om det sparande du har i kapitalförsäkring hos oss.

    Tack för att du hjälper oss.

  • Försäkringar

    Är du kund hos oss kan du vara lugn. Vi får reda på det!

    Ställa på ditt fordon
    Ska du ställa på ditt fordon ska du meddela Transportstyrelsen detta. Transportstyrelsen skickar sedan information till oss och vi ger ditt fordon samma omfattning som du hade tidigare.

    Nytt försäkringsbrev skickas till dig.

    Ställa av ditt fordon
    När du ställer av ditt fordon meddelar du det till Transportstyrelsen som skickar information till oss. Har du halv- eller helförsäkring ändras din försäkring till en Avställningsförsäkring. Avställningsförsäkring innehåller skydd för brand, glas, stöld, rättsskydd och vagnskada. Har du enbart trafikförsäkring läggs försäkringen och beviset vilande. Nytt försäkringsbrev skickas till dig.

    Sälja fordonet
    När du säljer ditt fordon meddelar du det till Transportstyrelsen som informerar oss om ägarbytet. Vi noterar det datum som ägarbytet har genomförts.

    Däremot väntar vi först åtta dagar med att annullera försäkringen, om du har köpt ett nytt fordon som du vill försäkra.

  • Försäkringar

    Kom ihåg att kolla upp vad som gäller för din ekonomi och dina försäkringar. Om ni sparar gemensamt på ett konto för exempelvis semester är det viktigt att ni står som kontoinnehavare båda två. Vi har samlat tips om vad du som är sambo behöver tänka på.

Till frågor och svar

Kontakta oss

0155-48 40 00

Fler kontaktuppgifter