Vad vill du få hjälp med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2019-06-18

  • 3 mån 2,23 %
  • 1 år 2,19 %
  • 2 år 2,16 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,03 %
  • 5 år 2,10 %
  • 7 år 2,68 %
  • 10 år 3,10 %

Bli bankkund du också

Ansök om att bli bankkund för att få privatkonto, bankkort samt tillgång till vår smidiga prisbelönta app och Mina sidor.

  • Sveriges mest nöjda bankkunder
  • Sveriges bästa fondbolag 2019
  • Sveriges mest nöjda kunder

Räkna på & köpa bilförsäkring

Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

  • Skyddar dig och dina saker
  • Samla mer och få rabatt
  • Skydd av ID-stöld ingår

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    • Använd skyddsfodral och displayskydd. Det skyddar mobilen eller läsplattan om du tappar den och i viss mån även mot damm, repor och fukt.
    • Skydda din mobil, läsplatta och dator från vatten. Undvik till exempel att hantera dem med blöta händer, ha dem i badrummet när du duschar eller badar, ha mobilen nära kroppen när du tränar och svettas, och prata i mobilen utomhus när det regnar eller snöar.
    • Undvik att ha mobilen i bakfickan. Många skador kommer av att den tappas ur bakfickan eller böjs.

     

    Läs fler tips här


    Hjälpte det här svaret dig?
  • Försäkringar

    Ditt Gröna kort är ett bevis för att du har en bilförsäkring. Beställ ditt Gröna kort senast fem dagar innan du åker. Information och tips om hur försäkringen gäller och vad du ska göra om det inträffar en skada, får du i vår broschyr Att bila utomlands. Om du beställer ett Grönt kort bifogas denna broschyr automatiskt.

    Läs mer om grönt kort och vilka länder som är aktuella.


    Hjälpte det här svaret dig? 95 av 160 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Du har fått kostnadsbeskedet för att du har ett fondkonto, ISK, IPS eller aktiedepå hos oss.

    Det är ingenting du ska betala. Syftet är att du ska få mer information över vilka kostnader du haft i dina placeringar under 2018 och hur de har påverkat utvecklingen av din investering.

    Du behöver inte göra någonting på grund av utskicket.

    Kostnadsbeskedet är ett utskick som vi gör enligt EU-regelverket Mifid II.


    Hjälpte det här svaret dig? 164 av 296 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 90 av 255 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    När du gjort din skadeanmälan kontaktar vi dig nästa arbetsdag och berättar vad du behöver göra härnäst. Du får också information om vilken verkstad du kan vända dig till och om ett annat känt fordon varit med i olyckan kontaktar vi fordonägarens försäkringsbolag.

    Därefter gör verkstaden en skadebesiktning innan fordonet kan lämnas in på reparation.

    Läs mer i våra skadeguider


    Hjälpte det här svaret dig? 96 av 242 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss

Alla kontaktuppgifter