Vi delar ut 300 miljoner kronor!

2024 var ett bra år – vi hade färre olyckor och skador än beräknat. Därför kan vi dela ut återbäring till våra kunder. Så funkar ett kundägt bolag.

We will distribute SEK 300 million to our customers
Read all about our bonus (återbäring) in English

Du får din återbäring via Swish

Vi kommer att swisha dig din återbäring. Passa på att dubbelkolla dina kontaktuppgifter. Då kan du vara trygg med att du får all information om återbäringen, och pengarna på rätt ställe. Kika via appen eller Mina sidor.

Illustration: 300 miljoner tillbaka, återbäring 2025.

När kommer pengarna?

Under september och oktober får du som privatkund information om din återbäring, antingen via Kivra eller med post. Utbetalningen sker sedan i slutet av november om du har Swish, eller i mitten av december för utbetalning till bankkonto.

Guider

Lämna mobilnummer via appen

Har du laddat ner vår app? Då kan du enkelt lämna ditt mobilnummer till oss. Logga in i appen, gå in under Inställningar och klicka på ditt namn. Det går på ett kick! Är det trixigt? Då kan du se vår guide som visar dig steg-för-steg hur du går tillväga.

Lämna mobilnummer via Mina sidor

Vill du lämna ditt mobilnummer via Mina sidor? Logga in, klicka på ditt namn och välj Inställningar. Under Kontaktuppgifter kan du lämna ditt mobilnummer och din e-postadress. Vill du se hur det går till steg-för-steg? Klicka på guiden nedan.

Har du inte Swish?

Inga problem! Då kan du få din återbäring insatt på ditt bankkonto. Dubbelkolla, ändra eller lägg till kontonummer på Mina sidor eller via vår app. Tänk på att du inte behöver lämna ditt kontonummer igen om du redan har det på Mina sidor.

Registrera ditt kontonummer i appen

Registrera ditt kontonummer på Mina sidor

Är du företagskund? Läs mer om återbäringen till företags- och lantbrukskunder

Frågor & svar

  • När vi har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

  • Som kundägt bolag är vårt långsiktiga mål att verksamheten ska gå jämnt ihop – med låga premier och hög servicegrad. Skulle vi få ett större överskott blir det återbäring, i form av pengar tillbaka eller sänkta premier. Om det blir återbäring kommer du självklart att få information om detta. Tack för att du är kund hos oss!

  • I höst får du information om hur mycket du ska få tillbaka i återbäring. Du får informationen via Kivra eller via post.

  • Om du inte har Swish kan du få din återbäring insatt på ditt bankkonto. Du kan lämna ditt bankkonto till oss via appen eller Mina sidor. Har du inte BankID eller föredrar att ringa? Kontakta oss på 040- 633 80 00.

  • Om ditt länsförsäkringsbolag beslutat att ge återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring hos oss under föregående år, för att få återbäring. Det kan vara en bil- eller hemförsäkring, men inte pensions-, liv- eller sjukvårdsförsäkring.

    Vi är ett kundägt bolag och det innebär att vi ibland kan betala ut återbäring till våra försäkringskunder, de år vi får ett överskott. Du som har en sakförsäkring hos oss har möjlighet att få tillbaka en del av din försäkringspremie. 


LF Skåne