Tillgänglighet i vår iPhone-app

I vår iPhone-app samlar du alla dina bank-, försäkrings- och pensionsärenden på ett ställe. Du kan se saldo, göra överföringar, betala räkningar, hantera kort och följa dina sparmål direkt i mobilen. Appen ger dig också översikt över lån, fonder, aktier och pensionssparande samt möjlighet att anmäla skador och hantera försäkringar.

Kontakt

Lämna synpunkter 

Har du upptäckt brister i tillgängligheten? Vi vill gärna ha dina synpunkter så att vi kan förbättra oss. 

Skicka dina synpunkter med e-post till: tillganglighet@lansforsakringar.se 

Kundservice 

Har du frågor eller behöver du hjälp? Besök vår sida för kundservice . Där kan du få information om våra digitala tjänsters tillgänglighet via telefon. Där hittar du också våra kontors öppettider, om du vill träffa oss personligen. 

Kända brister i iPhone-appen 

Appen uppfyller till största delen tillgänglighetskraven, men följande innehåll och funktioner fungerar i dagsläget inte optimalt: 

För dig med synnedsättning  

  • Att förstora textstorleken fungerar inte optimalt på alla sidor.  
  • Länkar är inte alltid understrukna. 
  • Vissa funktioner fungerar inte optimalt med skärmläsare. 

För dig med nedsatt färgseende  

  • Några länkar visas endast i en blå färg och kan vara svåra att särskilja från vanlig text. 

För dig med hörselnedsättning  

  • Inga kända tillgänglighetsbrister just nu. 

För dig med motorisk nedsättning 

  • Vissa funktioner fungerar inte om du använder mobilen i liggande orientering. 

För dig med särskilda språkbehov 

  • Inga kända tillgänglighetsbrister just nu. 

PDF-dokument 

  • Vissa PDF-dokument saknar rubriker.  
  • Stöd för tangentbordsnavigering saknas för vissa PDF-dokument. 
  • Stöd för skärmläsare saknas för vissa PDF-dokument. 

Vår standard för tillgänglighet

Webbplatsen och apparna är utformade i enlighet med WCAG 2.1 nivå AA samt den europeiska standarden EN 301549. 

Bedömning av tillgänglighet

Bedömningar genomförs med följande verktyg och metod: 

  • Automatiserade verktyg. 
  • Manuell granskning av teknisk tillgänglighet. 
  • Användningstester med hjälp av skärmläsare (VoiceOver), tangentbord och andra hjälpmedel. 
  • Årliga genomlysningar samt tester i samband med större uppdateringar. 

Tillgänglighetsgenomlysning

Den senaste tillgänglighetsgenomlysningen slutfördes den 13 juni 2025 av Länsförsäkringar och Axess Lab. 

Behandling av personuppgifter

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i samband med tillgänglighetsrespons.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillsynsmyndighet

Om du inte är nöjd med hur vi hanterar din tillgänglighetsfeedback kan du kontakta:

Post- och telestyrelsen (PTS)