Vad gör jag med mitt BankID eller SäkerhetsID om jag bytt mobiltelefon?

Om du bytt mobiltelefon behöver du skaffa ett nytt Mobilt BankID. Det gör du på Mina sidor.

  • Logga in på Mina sidor
  • Gå till BankID som finns på startsidan eller i den personliga menyn högst upp på sidan. 
  • Klicka på Skaffa nytt Mobilt BankID och följ instruktionerna. 

För dig som har ett Mobilt SäkerhetsID och byter telefon ringer en av dina förmyndare till Telefonbanken så hjälper de till med utbytet. Den andre föräldern eller vårdnadshavaren måste lämna sitt muntliga tillstånd till den förälder som ringer.

FörsäkringaOm du redan har ett Mobilt SäkerhetsID och byter telefon ringer en av dina föräldrar eller vårdnadshavare till Telefonbanken så hjälper de till med utbytet. Den andre föräldern eller vårdnadshavaren måste lämna sitt muntliga tillstånd till den förälder som ringer.

Hjälpte det här svaret dig? 293 av 975 har fått hjälp av svaret