Betala med smartklocka

Med en smartklocka från Fitbit och Garmin betalar du snabbt och bekvämt. Du slipper ha med dig kort, mobil och plånbok, utan kan betala med klockan överallt där det finns blippfunktion för kontaktlösa betalningar.

Kom igång med Fitbit

Kom igång med Garmin Pay

  • Ladda ner appen Garmin Connect och gör dina inställningar för kortbetalningar.
  • Se vilka klockor som går att använda
  • Öppna appen och skanna in kortuppgifterna eller lägg in dem manuellt.
  • Godkänn villkoren.
  • Verifiera att du är kortinnehavaren med hjälp av Mobilt BankID– sen är ditt kort klart att användas.

Så här betalar du med smartklocka

När du laddat ner appen och gjort inställningarna för kortbetalningar behöver du bara aktivera betalfunktionen i klockan och hålla den mot betalterminalen när du ska betala.

Har du en smartklocka från Samsung – läs mer om Samsung Pay här

Se dina kortanslutningar i appen

I appen kan du se vilka pay-tjänster du har anslutit dina kort till. Där kan du även pausa anslutningen så att inga transaktioner kan ske via pay-tjänsten.

  • Du kan ansluta:

    • Bankkort privat
    • Kreditkort privat
    • Ungdomskort (från 16 år)
    • Studentkort
    • Bankkort företag
    • Kreditkort företag
    Hjälpte det här svaret dig?
  • Vår betaltjänst fungerar med smartklockor från Fitbit och Garmin.

    Läs mer om vilka modeller som fungerar hos Fitbit och Garmin.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • Du kan betala med din smartklocka i de flesta butiker i världen där du kan betala med kort. Tjänsten fungerar där man kan blippa kort för att betala. Kom ihåg att du kan använda ditt fysiska kort parallellt med din smartklocka.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • Ja, det är säkert. När du registrerar dig för tjänsten sparas inte ditt riktiga kortnummer. Istället sparas ett alias för kortnumret, en "token", som bara går att använda för betalningar med just din smartklocka. Dessutom behöver du en kod för att kunna göra betalningar med smartklockan.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • Om du blir av med din smartklocka ska du kontakta vår Spärrservice direkt på telefon 08 588 400 11, de har öppet dygnet runt alla dagar i veckan.

    De hjälper dig att spärra din klocka för betalning om du blir av med den. Du behöver däremot inte spärra ditt kort eftersom ditt kortnummer inte är sparat i smartklockan.

    Du kan också spärra din klocka för betalning via din app. Läs mer hos Fitbit och Garmin.

    Hjälpte det här svaret dig?