Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Östgöta

Linköping

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Telefontider

Vardagar 08:00-21:00
Lördag & Söndag 10:00-18:00

Besök oss

Platensgatan 11

Vardagar 09:00-16:00

Bokade möten för personlig rådgivning
Måndag-Torsdag 08:00-18:00

Postadress

Box 400
581 04, Linköping

E-post

info@lfostgota.se

De här dagarna har kontoren stängt
Julafton, Nyårsafton, Trettondagen, Midsommarafton, Kristihimmelfärdsdagen, Långfredagen, Påskafton, Påskdagen, Annandag Påsk, 1 maj, Nationaldagen.

Dag före helgdag stänger vi kl 13
Trettondagsafton, Skärtorsdagen, Valborgsmässoafton, dagen efter Kristihimmelfärdsdag, dagen före Alla helgons dag, dag innan julafton och dag innan nyårsafton. Om någon av dessa dagar infaller på en lördag eller söndag är kontoren stängda.

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Swish handel passar företag, föreningar, organisationer och myndigheter som säljer varor och tjänster till privatpersoner i webbutik eller mobilapp och vill erbjuda ett smidigt betalsätt.

  • Försäkringar

    Just nu pågår bedrägerisamtal

    Det kan förekomma att bankkunder blir uppringda av bedragare, ofta engelsktalande, som uppger sig ringa från Länsförsäkringar. Bedragarna säger att de ska stoppa ett påstått bedrägeri på kundens konto eller kort, och frågar efter kundens inloggningsuppgifter. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.

  • Försäkringar

    Om du är utomlands men inte kan ta dig hem med ditt ordinarie flyg

    Från reseskyddet i hemförsäkringen får du ersättning för merkostnader för att ta dig hem på upp till 5 000 kronor om du inte hinner med ditt flyg eller tåg hem till Sverige på grund av oförutsägbara händelser så som ett attentat eller en naturkatastrof. Med Utökat reseskydd som ingår med automatik i din försäkring kan vi ersätta ytterligare 10 000 kronor.

    Om du är inbokad för att åka på en resa men vill avboka

    Avbeställningsskyddet i reseförsäkringen gäller endast vid avbeställningar på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall – inte om du vill avstå din resa av andra orsaker.

    Läs mer om vad som täcks av din försäkring

    Vad gör jag om jag eller någon närstående är skadad eller akut sjuk?

    Via reseskyddet i hemförsäkringen kan du få ersättning om du behöver akut sjukvård, skadar dig i en olycka eller får akut tandbesvär. Kontakta snarast SOS International som har öppet dygnet runt, +46 8 670 40 00.

    Läs mer om vad du bör göra om du råkar ut för en olycka eller blir sjuk

    Så gäller försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    Försäkringsskyddet i Länsförsäkringars bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person.

  • Försäkringar

    Det är i huvudsak ett produktnamn för att särskilja den från andra produkter.

    Vi erbjuder två olika tjänstepensionsplaner: Friplan Start för egenföretagare utan anställda och Friplan för små och medelstora företag med anställda.

    Start i namnet Friplan Start indikerar att det är ett snabbt och enkelt sätt att komma igång med din tjänstepension genom att teckna den direkt på webben.

  • Försäkringar

    Vi har valt att inte skriva ut hela kontonumret i breven för att skydda dina uppgifter. Clearingnummer (med fyra siffror) samt de fyra sista siffrorna i kontonumret står dock utskrivna.

    Notera: Eventuell kontrollsiffra som kan stå angivet med bindestreck efter clearingnumret visas inte. Nollor som står först i ett kontonummer visas inte.

  • Försäkringar

    Nej. Produkten är absolut inte tänkt till att övervaka dig som kund, utan för att hjälpa dig i ett tidigare skede än vad vi kan göra idag. Vattenlarmet kommer inte att påverka din skadereglering vid en eventuell vattenskada. Däremot kan du troligtvis upptäcka en eventuell vattenskada tidigare med vattenlarmet, vilket gör att skadans omfattning kan bli mindre.

  • Försäkringar

    Nej, den här gången vänder vi oss bara till villaägare. Vattenlarmet fungerar även i lägenheter men för att vi ska kunna utvärdera produkten på ett bra sätt kommer vi bara att ta med villor.

  • Försäkringar

    Även om produkten är testad och utvärderad kan vi inte lämna några garantier under pilotprojektet. Läs gärna villkoren för mer information.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens