Larma på. Slappna av.

Välj vårt larm för brand, vatten och inbrott. Vi på LFN Larmtjänster skräddarsyr en lösning som passar dig och ditt hem eller fritidshus – och bjuder på både konsultation och installation.

Vårt hemlarm

Startpaketet ger dig ett grundläggande skydd mot brand, vatten och inbrott. Just nu erbjuder vi startpaketet för 495 kr (tidigare pris 1 450 kr). Erbjudandet gäller t.o.m. 30 december 2025. Månadspris på hemlarm från 299 kr per månad. Väljer du vårt hemlarm får du 20% rabatt på din hemförsäkring om du har ditt boende försäkrat hos oss.

Full kontroll via vår app

Styr ditt hem direkt i mobilen

Samla dina larm på ett och samma ställe för enkel åtkomst och översikt. Få omedelbara aviseringar vid eventuella hot så att du kan känna fullständig kontroll över ditt hem även när du inte är på plats.

Kvinna med mobil

Mer information

Frågor och svar

  • När larmet går sker flera saker samtidigt:

    • Du hör att larmet går (om du är hemma)
    • Bekräftat larm går vidare till SOS Alarm för utryckning
    • Om du använder larm-appen får du en notis via denna

    Vi följer den kontaktlista du har lämnat in till oss. När larmet går ringer vi till första personen på listan. Svarar hen inte ringer vi person två och så vidare. Får vi inte tag på någon i listan sänder vi ut en väktare till bostaden.

    Om du råkat aktivera larmet av misstag kan du enkelt avlarma och då får larmpersonalen även denna information. I de flesta fall hinner larmpersonalen ringa upp dig annars se punkten ”Vad är behörig avlarmning” ovan.

    När du svarar behöver du kunna verifiera dig. Du verifierar vem du är med hjälp av en personlig kod. Vi stämmer av med dig för att säkerställa att du mår bra. Du kan i samtalet med oss begära att få ut en väktare, till exempel om du inte är hemma eller i de fall du faktiskt behöver hjälp.

  • Nej, vi samarbetar med auktoriserade väktarbolag som finns nära dig. På många orter samarbetar vi dessutom med fler än ett väktarbolag, för förbättrad service. Alla väktare är utbildade enligt Länsstyrelsens och Rikspolisstyrelsens utfärdade regler och föreskrifter och är auktoriserade av Länsstyrelsen.

  • Så snart som möjligt. Vid larm till utryckning får väktaren omedelbart information. Beroende på ort, tid på dygnet, väderlek med mera kan dock utryckningstiden variera. 

    Är det akut – ring alltid 112.

  • Larmet går när någon larmprodukt aktiveras, till exempel när brandvarnaren registrerar rök, när en dörr öppnas eller när någon passerar en rörelsedetektor.

    Larmet programmeras oftast för passage, det vill säga att du ska kunna aktivera larmet men sedan gå in/ut genom dörren, innan larmet larmar. Hur detta ska ske och vilka produkter som ska vara fördröjda anpassas efter din bostad av installatören på plats.

  • I de fall där larmet löser ut och direkt larmas av med kod eller larmbricka registreras det som en behörig avlarmning. När en behörig avlarmning sker blir du uppringd av Larmcentralen samt får ett sms. 

    Frågor? Hör av dig till kundservice på 0920-24 25 00 så berättar vi mer!

  • Använd nödlamet vid en nödsituation. Du kan aktivera det från manöverpanelen eller med fjärrkontrollen. Larmet kommer att motringas och vi begär en personkod från den som svarar på plats. Använd endast detta om du behöver hjälp och inte kan kontakta 112 själv.

  • För din trygghet har du fria väktarutryckningar. I samband med installationen ges du möjlighet att teckna ett nyckelavtal och överlämna en nyckel till Installatören. Vi säkerställer att nyckeln förvaras säkert hos vaktbolaget. Vid en utryckning kommer väktaren hem till dig för att återställa din trygghet. Vid behov använder de nyckeln för inre kontroll av din bostad.

    Har du av misstag utlöst larmet och en väktare är på väg kan du återkalla väktaren genom att ringa till Larmcentralen 020-211900.

LFN Larmtjänster har skyldighet att infomera om Larmlagen.Larmlagen
Har du ångrat dig?
Läs vår information om ångerrätt.
Ångerrätt

 

Allmänna villkor för uppkopplad larmtjänst och larmsystem
Allmänna villkor

Offert & kontakt Norrbotten

Återkalla larm: 020-211 900 (om du befinner dig i utlandet: +46 33-211 900)
Växel: 0920-24 25 00
E-post: larmtjanster@LFnorrbotten.se

LFN Larmtjänster AB
Box 937, 971 28 Luleå

Organisationsnummer
559311-8432