Välkommen till LF kundservice

Hej hallänning!

Hur kan vi hjälpa dig?  Välj ärende nedan

Här hittar du alla sätt att kontakta oss, självservice och svar på vanliga frågor – allt för att du så enkelt som möjligt ska kunna få hjälp med ditt ärende.

Aktuellt

Vi utökar våra öppettider

Från och med den 10 november har vi utökat öppettiderna på våra lokala kontor.

Det betyder att du får:

  • Enklare att hitta en tid som passar dig.
  • Mer tillgänglighet och personlig kontakt.
  • Snabb, kompetent hjälp under besöket.

Scrolla ner för att se aktuella öppettider för alla våra kontor.

Om det är bråttom!

Spärra ditt kort

Du kan spärra betal- och kreditkort i appen, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar dygnet runt

Spärra BankID

Du kan spärra BankID i vår app, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar alla dagar 7.30–22.00

Sjuk eller skadad utomlands

SOS International hjälper dig om något inträffar under resan.

Ring för hjälp dygnet runt

Bilbärgning

Ditt fordon kan bärgas om det skadats eller råkat ut för annat driftstopp.

Ring för hjälp dygnet runt

Just nu undrar många

Till alla vanliga frågor och svar

Våra kontor

    Om vi inte är överens

    Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.

    Läs mer

    Bra att känna till