Vi stänger tillfälligt nu även vårt kontor i Avesta för spontana besök

Så långt det är möjligt övergår vi från och med måndag den 11 maj till kundkontakt via telefon och digitala tjänster. Vi gör det av omtanke om dig och alla andra – vi vill ta vår del av ansvaret för att minska risken för smittspridning i vårt samhälle. Vi vill också säkerställa att vi kan hålla en bra service till dig som kund över tid, genom att hålla oss friska.

Tidigare har kontoren i Borlänge, Falun, Ludvika och Mora stängt för spontanbesök. Skälen bakom att vissa kontor stänger i detta läge och andra inte, är dels omfattningen på spontanbesöken, dels storleken på lokalerna där vi tar emot våra kunder.

Ur ett kundperspektiv vet vi att de allra flesta av våra tjänster kan levereras digitalt/per telefon, annars hade detta beslut varit svårare att fatta. För de få ärenden där det är nödvändigt att vi träffar dig personligen, erbjuder vi förbokning av möte.

I övrigt följer vi alla Folkhälsomyndighetens rekommendationer både internt medarbetare emellan och i relation till kunder och samarbetspartners.

Du når oss som vanligt via:

  • www.dalarnas.se (där du kan logga in på Mina sidor)
  • Vår mobilapp (via vår mobilapp eller Mina sidor kan du göra de flesta av dina bank- och försäkringsärenden samt skicka meddelanden till oss på ett säkert sätt)
  • Telefonbanken: 0771 – 666 555 (07.30-22.00 alla dagar)
  • Telefon: 0226 – 560  35 för kontakt med rådgivare/mötesbokning (08.00-16.30 mån-fre)
  • E-post: Avesta@dalarnas.se – för generella frågor

Varmt välkommen att höra av dig!

Se alla nyheter