Kontakta oss

Informationen gäller för Dalarnas Försäkringsbolag

Falun

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Per telefon vardagar 
08.00-16.30

 

Besök oss

Slaggatan 9

Bank och försäkringsärenden 09.00-16.30

 

Postadress

Box 3
791 21 Falun

E-post

info@dalarnas.se

Våra lokala ombud hjälper dig att teckna försäkringar under kvällstid och helger. Får du inte tag i ditt lokala ombud kontaktar du någon av de andra ombuden.

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 7.30-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Varje bilägare som har sin försäkring hos oss ska ha ett så rättvist pris som möjligt. Därför tar vi hänsyn till faktorer som exempelvis:

    • Fabrikat, typ och årsmodell
    • Din ålder
    • Var du bor
    • Hur mycket du kör bilen
    • Vilken självrisk du väljer i vagnskadeförsäkringen

  • Försäkringar

    Försäkringen gäller för dig som ägare och huvudsaklig förare av bilen. Det betyder att du kan bli utan ersättning vid skada om du registrerar din bil på någon annan person.

  • Försäkringar

    Med en kontant utbetalning väljer du själv hur du vill använda din återbäring. Om vi drar av återbäringen på premien är det dessutom många kunder som får återbäringen långt efter det att man fått återbäringsbeskedet, eftersom avdraget på premien kan komma att ske långt senare beroende på förfallodag.

  • Försäkringar

    Återbäringen betalas ut vecka 45-46.

  • Försäkringar

    Vi betalar ut totalt 250 miljonor kronor i återbäring till våra sakförsäkringskunder. Utbetalningen kommer att ske vecka 45-46.

  • Försäkringar

    Om kundens återbäring totalt blir under 100 kronor betalas den inte ut. Kostnaden för den enskilda betalningen blir då för stor i förhållande till återbäringsbeloppet.

  • Försäkringar

    Vi betalar ut årebäring till våra sakförsäkringskunder. Hur mycket just du får beror på vilka försäkringar du har haft hos oss under 2017.

  • Försäkringar

    Beslut om återbäring och återbäringens storlek fattas av bolagets styrelse.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens