87 miljoner till våra kunder

2024 var ett starkt år för oss. Som kundägt bolag kan vi ge tillbaka delar av vår vinst till Värmland, till exempel genom sponsring till fler än 150 värmländska föreningar och andra samhällsprojekt. Vi ger också tillbaka i form av återbäring. I höst får våra kunder dela på 87 miljoner kronor!

Kvinna framför ladugård som håller en höna.
Som kundägt bolag delar vi vår vinst med Värmland och ger tillbaka i form av återbäring.

Lite extra på kontot - tack vare din försäkring!

Om du i samband med tidigare återbäring registrerat ditt kontonummer för utbetalning (i appen, Mina sidor, telefon, mejl eller blankett) och detta konto fortfarande är aktivt kan du bara luta dig tillbaka, din återbäring kommer landa på det registrerade kontot i höst.

Under maj/juni får du som är återbäringsberättigad ett brev innehållande återbäringssumma samt vilket konto återbäringen kommer betalas ut på. Du som har registrerat den digitala brevlådan Kivra får ditt brev där.

Återbäringen betalas ut under vecka 43, 2025.

Så registrerar du konto i appen

Så registrerar du konto på Mina sidor

Ladda ner appen

Oavsett om du är bankkund, försäkringskund eller har pensionssparande hos oss, samlar du allt på en plats i vår app. Där får du en överblick över dina försäkringar och om oturen skulle vara framme kan du enkelt göra din skadeanmälan direkt i appen. 

Ny sakförsäkringskund under 2024?

Blev du ny sakförsäkringskund (privat eller företag) under 2024 behöver du registrera ditt kontonummer för utbetalning.

Vem får återbäring?

För att vara berättigad till återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring *i Länsförsäkringar Värmland under 2024. Vi betalar ut återbäring till våra privatkunder, företagskunder och lantbrukskunder.

*Sakförsäkring är nästan alla privat- och företagsförsäkringar (exempelvis boende- och fordonsförsäkringar), men inte pensions-, liv- och sjukvårdsförsäkring.

Så registrerar du bankgiro eller kontonummer som företag

  • Ring oss på 054 - 775 15 50 vardagar mellan 9-16 och ange vilket bankgiro/kontonummer vi ska sätta in pengarna på.

  • Om ni vill ha återbäringen insatt på företagets bankgiro går det bra att mejla oss på aterbaring@LFvarmland.se

Vanliga frågor och svar

  • När vi på Länsförsäkringar Värmland har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, så kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • Beslut om återbäring och återbäringens storlek fattas av Länsförsäkringar Värmlands styrelse.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • För att vara kvalificerad för återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring *i Länsförsäkringar Värmland under föregående år från det att återbäringen betalas ut. Vi betalar ut återbäring till våra privatkunder, företagskunder och lantbrukskunder. Offentligt upphandlade kunder, exempelvis kommuner, får inte återbäring. Varje kund kommer i god tid att få ett meddelande med exakt utbetalningssumma i ett brev. Summan baseras på din totalt inbetalda årspremie för sakförsäkringar under föregående år.

    *Sakförsäkring är nästan alla privat- och företagsförsäkringar (exempelvis boende- och fordonsförsäkringar), men inte pensions-, liv- och sjukvårdsförsäkring.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • Återbäringen betalas ut under vecka 43 2025 till de kunder som registrerat sitt konto för utbetalning av återbäring senast 22 juni 2025.

    Hjälpte det här svaret dig?
  • Du kan anmäla svenskt kontonummer eller utländskt kontonummer till oss. Ring oss på 054-775 15 00 vardagar mellan klockan 9 -16 så hjälper vi dig. Ha IBAN och BIC/SWIFT tillgängligt när du ringer.

    Hjälpte det här svaret dig?