Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-11-23

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,01 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,30 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Har du Frihetskapital?

Vi på Länsförsäkringar vill inspirera fler till att spara pengar för den egna känslan av frihet och trygghet. Hur ser du på ditt sparande?

Läs mer om Frihetskapital

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Det förekommer att bedragare försöker lura bankkunder att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Bedragarna påstår sig ringa från Länsförsäkringar och menar på att de behöver uppgifterna för att stoppa ett bedrägeri eller ändra ett lån. Samtalen kan även handla om andra saker, som att till exempel genomföra en viktig säkerhetsuppdatering.

    Samtalen kan komma från förfalskade telefonnummer som ser ut att tillhöra Länsförsäkringar. Bedragaren som ringer pratar ofta svenska och låter professionell och övertygande. Ofta ber bedragaren om att du lämnar ut signeringskoder från din säkerhetsdosa, eller ber dig signera med ditt BankID. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Länsförsäkringar ber dig aldrig logga in eller att lämna ut en personlig kod. Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.


    Hjälpte det här svaret dig? 6 av 12 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 1 av 5 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Utbetalningen kommer att betalas ut hösten 2019 och betalas ut på det bankkonto du tidigare har angett på Mina sidor (ditt namn/inställningar/utbetalning) på LFvarmland.se.

     

    Är du osäker på om du registrerat ett konto hos oss kan du vara lugn. Nästa år kontaktar vi dig och berättar hur du får din återbäring på ditt bankkonto.

     


    Hjälpte det här svaret dig?
  • Försäkringar

    För att vara kvalificerad för återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring i Länsförsäkringar Värmland under 2018. Vi betalar ut återbäring till våra privatkunder, företagskunder och lantbrukskunder. Offentligt upphandlade kunder, exempelvis kommuner, får inte återbäring. Varje kund kommer i god tid att få ett meddelande med exakt utbetalningssumma. Summan baseras på din totalt inbetalda årspremien för sakförsäkringar under 2018.

    OBS! Vi kommer inte att göra några utbetalningar som är mindre än 10 kronor. Utbetalningar mellan 10-69 kronor höjs till 70 kronor


    Hjälpte det här svaret dig? 1 av 1 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Beslut om återbäring och återbäringens storlek fattas av bolagets styrelse.


    Hjälpte det här svaret dig? 1 av 1 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss

Alla kontaktuppgifter