Utmärkelser

Sveriges mest nöjda kunder 2017

Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder visar Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Vi toppar nu kundundersökningen i fyra kategorier: Försäkring privat, Bank privat, Bank Företag och Fastighetsförmedling.

Vi är övertygade om att det här beror på att vi finns på plats överallt i landet vilket ger oss lokalkännedom – vi brukar säga att vi bor på samma gata som våra kunder. En annan anledning till de goda betygen tror vi är vårt arbete med att förstå vad kunderna behöver och i vilka kanaler de behöver det.

Men bra kan alltid bli bättre och vi siktar på ännu nöjdare kunder nästa år. Fram till dess – stort tack för förtroendet!

Läs mer om resultatet hos Svenskt kvalitetsindex

Mest nöjda kunder privat, företag och fastighetsförmedling


Tillgänglighet

Tillgängligheten är och förblir alltmer viktig, det gäller att kunderna kan nå oss i flera olika kanaler. Det räcker inte med att finnas fysiskt på plats utan vi måste ha en bra app och en funktionell webbplats som tillgodoser kundernas ökade behov.

Den lokala närheten till kunderna är en stor fördel:
Vi är som kunderna är, och har lätt för att sätta oss in deras problem

Bli Sveriges mest nöjda bankkund du också

mobila enheter


Bästa mobilapp

Vi är bästa mobila bank

Vi har har utsetts till bästa mobila bank. Juryns motivering löd "En odiskutabel vinnare med överlägsna funktioner och toppresultat i alla tester. Det är vi förstås både glada och stolta över. Vi vet att våra kunder tar till sig ny funktionalitet oerhört snabbt. Innovation i kombination med hög användbarhet gör våra tjänster lätta att ta till sig. 

Se vad du kan göra i appen

Om Mobilgalan

Mobilgalan arrangeras för femtonde året i rad av Mobilbusiness och Mobile Institute och Länsförsäkringar bank fick ta emot det prestigefyllda priset för bästa mobila bank

Mobilappen


Vi har Sveriges bästa mobilapp

Vi har har fått pris för bästa app 2016 av Web Service Award. Priset fick vi för en snygg, enkel och funktionell mobillösning som användarna verkligen gillar att använda.

Vi kommer fortsätta att satsa på våra kunders behov och önskemål. Hälften av kunderna föredrar att göra sina bankärenden i mobilen och tjänster som snabbsaldo och att kunna spärra sina bank och kreditkort tillfälligt är funktioner som vi ser att våra användare uppskattar.

Se vad du kan göra i appen

Om Web Service Award

Web Service Index undersöker digitala kanaler hos företag över hela Sverige och genomför också den största kundundersökningen på området. Detta kombinerat avgör vilka som blir pristagarna i Web Service Award.

Glaspokal