Möt våra rådgivare från Sveriges bästa kundservice!

Bild på glada medarbetare

Vi gjorde det! Igen! Vi har Sveriges bästa kundservice!

Förra året vann vi samma utmärkelse - "Best customer service" -  i kategorin Försäkring. I år slår vi rekord och tar hem två vinster - där vi lägger till kategorin Bank vid sidan om Försäkring.

Möt några av våra rådgivare som dagligen interagerar med våra kunder och ser till att hjälpa dem på bästa sätt. Hur ser de på vårt arbete och vad är det som gör att vi är bäst i Sverige med vår kundservice? 

Patrik Pettersson

 

"Jag håller samma sorts samtal som om jag pratar med mina vänner / familj. Är alltid mig själv och det gör att det blir lättsamma samtal där jag försöker undvika att krångla till det. Även om kund ringer in och anmäler en skada så kan man faktiskt ha ett samtal med skratt. Det handlar om att känna av stämningen i samtalet och att våga ha kul med kunderna. Sammanhållningen inom företaget är nyckeln till att vi är i toppen! Alla är villiga att hjälpa till när man behöver hjälp."

- Patrik Pettersson, Skadereglerare Lösöre

anna karlsson

 

"Vi blir glada när kunderna kontaktar oss. Ingenting är viktigare än kontakten vi har med våra kunder och detta tror jag märks när vi pratar med kunden. Vi lyssnar på kunden och tar oss tiden till att ställa den där extra frågan för att verkligen säkerställa att vi förstått kundens fråga eller kundens behov. Jag tror också att vår lokala närvaro och vår kännedom om länet påverkar vår kundnöjdhet."

- Anna Karlsson, Försäkringsrådgivare Lantbruk

Nils Landley porträttbild

 

"Vi ser till att våra kunder får mer än bara en lösning på sitt problem, vi ser till att ge dem en upplevelse som känns enkel och smidig. För oss handlar bra kundservice om att minska stress och osäkerhet, genom att vara tydliga, lyhörda och proaktiva."

- Nils Landley, Bankrådgivare Privat

 

Sebastian andersson

"Som handläggare på personskador hanterar vi svåra situationer. Många gånger drabbar det en hel familj när ett barn drabbas av en sjukdom. Som förälder kan det bli ett heltidsarbete att kontakta myndigheter, skola och omsorg med mera.

Tillsammans med vår bank hjälper vi familjen genom både skaderegleringen och med placering av ersättning för att ge en trygg framtid. När en svår situation uppstår vill vi finnas nära våra kunder."

- Sebastian Andersson, Skadereglerare person-, sjuk- och olycksfall

rebecca jansson

"Det som gör oss bäst är att vi är bra på att bygga relationer med våra kunder och vi alla är engagerade i vårt jobb vilket gör att det blir både professionellt och personligt för kunderna. Dessutom finns finns fortfarande valmöjligheten att träffa oss fysiskt vilket är bra för tillgängligheten. För att göra det lilla extra skapar jag en personlig och genuin relation med de kunder som jag möter och tar deras ärende på allvar vilket gör att dem känner sig uppskattade."

- Rebecca Jansson, Kundrådgivare

herman söderström

"Jag tror ett bra kundmöte handlar om förståelse och förmågan att kunna sätta sig in i kundens situation. Om kunden upplever frustration eller är missnöjd med något finns alla förutsättningar att det ska bli ett bra samtal, bara man lyssnar och förstår personen man samtalar med - jag hade antagligen reagerat likadant om jag var i samma situation. Jag tror denna förståelse kan skapa en positiv känsla och leda till ett bra möte, även fast problemet i sig inte alltid går att lösa."

- Herman Söderström, Försäkringsrådgivare Företag