När vi har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.
Vi ger tillbaka 60 miljoner till våra kunder
År 2022 blev det ett överskott i verksamheten. Pengarna som blev över ger vi tillbaka till våra kunder i form av återbäring. Det är nämligen så ett kundägt bolag fungerar. Mellan 6-17 november 2023 kommer vi att betala ut 60 miljoner kronor till våra försäkringskunder. Glöm inte att registrera ett utbetalningskonto i appen eller på Mina sidor för att få del av pengen om du var försäkringskund hos oss 2022.

Dina inbetalade försäkringspremier styr hur mycket du får tillbaka. För att få din återbäring behöver du registrera ett kontonummer i appen eller på Mina sidor senast fredag 13 oktober 2023. Vi skickar inga avier.
I september får du besked via Kivra eller brev om hur mycket du får tillbaka. Utbetalning sker till ditt konto mellan 6-17 november 2023.
Så registrerar du ditt kontonummer via appen
-
Logga in i appen och tryck på ikonen längst upp till vänster, som ser ut som tre horisontella linjer (så kallad hamburgermeny).
-
Gå till Inställningar (ikonen ser ut som ett kugghjul).
-
Välj Konto för utbetalning och sedan Lägg till konto. Följ instruktionerna i appen.
Ladda ner appen
Registrera på Mina Sidor
Om du inte vill använda vår app kan du även registrera ditt kontonummer via Mina Sidor. Vi har tagit fram en enkel steg för steg-guide.
Hit går dina pengar
I filmen beskriver vi hur dina pengar fördelas inom bolaget och varför du ibland får pengar tillbaka.