Av: Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad

De ser till att du inte betalar för mycket!

Har du byggt till huset men inte uppdaterat försäkringen? Har du koll på vilka rabatter som du kan få? För att ge information och skapa trygghet, ringer TM-gruppen och pratar med kunder kvällstid.

Full koll på försäkringar

De är mestadels unga studenter från högskolan i Kristianstad och du har kanske blivit uppringd av någon av dem. För två kvällar i veckan mellan klockan 17 och 21 jobbar de på Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad i teamet som kallas TM-gruppen.

– De ringer våra kunder för att se över deras försäkringssituation och samtidigt höra om kunderna har några frågor eller funderingar kring sina försäkringar. Vi vill att kunderna ska känna sig trygga och ha ett bra skydd om de skulle råka ut för plötsliga och oförutsedda tråkigheter, säger Jessica Maazon, TM-chef på Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad. Hon ansvarar för cirka 20 medarbetare i TM-gruppen som arbetar med kundvård och rådgivning kvällstid.

Vanligt att glömma uppdatera

Det är vanligt att TM-gruppen stöter på ändrade förutsättningar hos kunderna där försäkringarna inte är uppdaterade; kanske har barnen flyttat hemifrån men du betalar fortfarande för deras försäkringar? Eller du har byggt ett uterum men glömt att lägga till det i försäkringen?

– Vi har en jätteviktig roll när det gäller att påminna våra kunder om att uppdatera sina försäkringar. Ingen ska betala för mycket för sin försäkring och alla ska ha skydd om något oförutsett händer.

Syftet är att göra våra kunder, som också är våra ägare, nöjda och sprida trygghet, säger Jessica.

– Vi får mycket positiv respons från våra kunder på arbetet som vi gör. För många studenter är det också ett givande och roligt första jobb. Har de detta i sitt CV så ökar också chansen att få nästa jobb.

Du läste precis en artikel från vår tidning Trygga Tillsammans nr 1, 2020.

Här kan läsa hela tidningen digitalt