Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad

Rådgivningskontor Bromölla

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Personlig service, via telefon, för att prata bank och försäkring.

Vardagar 9.00-16.30.
15 maj-14 september har vi öppet 9.00-16.00.

Besök oss

För bokad bankrådgivning, Storgatan 42

Vårt kontor i Bromölla är stängt på grund av renovering.Ring oss gärna, eller besök oss i Kristianstad eller Hässleholm.

Vardagar 9.00-16.30.
15 maj-14 september har vi öppet 9.00-16.00.

Postadress

Box 133

291 22 Kristianstad

E-post

info.goinge-kristianstad@lansforsakringar.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Det förekommer att bedragare försöker lura bankkunder att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Bedragarna påstår sig ringa från Länsförsäkringar och menar på att de behöver uppgifterna för att stoppa ett bedrägeri eller ändra ett lån. Samtalen kan även handla om andra saker, som att till exempel genomföra en viktig säkerhetsuppdatering.

    Samtalen kan komma från förfalskade telefonnummer som ser ut att tillhöra Länsförsäkringar. Bedragaren som ringer pratar ofta svenska och låter professionell och övertygande. Ofta ber bedragaren om att du lämnar ut signeringskoder från din säkerhetsdosa, eller ber dig signera med ditt BankID. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Länsförsäkringar ber dig aldrig logga in eller att lämna ut en personlig kod. Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.

  • Försäkringar

    Vår betaltjänst fungerar med smartklockor från Fitbit och Garmin.

    Läs mer om vilka modeller som fungerar hos Fitbit och Garmin.

  • Försäkringar

    Om du blir av med din smartklocka ska du kontakta vår Spärrservice direkt på telefon 08 588 400 11, de har öppet dygnet runt alla dagar i veckan.

    De hjälper dig att spärra ditt virtuella kort om du blir av med klockan. Du behöver däremot inte spärra ditt fysiska kort eftersom ditt kortnummer inte är sparat i smartklockan.

    Du kan också spärra ditt virtuella kort via din app. Läs mer hos Fitbit och Garmin.

  • Försäkringar

    Du kan ansluta alla kort förutom vårt Ungdomskort. Har du ett Ungdomskort + (för dig över 16 år) kan du även ansluta det.

  • Försäkringar

    Ja det är säkert. När du registrerar dig för tjänsten sparas inte ditt faktiska kortnummer i appen. Istället sparas ett virtuellt kortnummer som bara går att använda för betalningar med just din smartklocka. Dessutom behöver du en kod för att kunna göra betalningar med smartklockan.

  • Försäkringar

    Du kan betala med din smartklocka i de flesta butiker i världen där du kan betala med kort. Tjänsten fungerar där man kan blippa kort för att betala. Kom ihåg att du kan använda ditt fysiska kort parallellt med din smartklocka.

  • Försäkringar

    Du behöver en kompatibel Samsung-enhet, ett Samsung-account och något av våra kort.

  • Försäkringar

    Samsung Pay fungerar i de flesta butiker världen över där du kan betala med kort. Du kan använda ditt fysiska kort parallellt med Samsung Pay.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens