Bank och pension

Fixa ditt ärende själv

Till BankID

Allt du behöver veta om ditt BankID. Hur du installerar, förnyar, spärrar och får svar på vanliga frågor.

Kort, betalning & överföring

Spärra, beställ nytt eller hantera kort. Och vanliga frågor om överföring, utlandsbetalning, faktura och Swish.

Snabblänkar

Kontakta oss

Skicka meddelande

Nå oss enkelt och säkert.

  • Bank, pension eller försäkring.
  • Andra frågor med banksekretess.
  • Även om du inte är kund.

Vi svarar oftast inom en arbetsdag.

Chatta med oss

Få svar direkt.

  • Chatta med riktig person.
  • Identifiera dig med BankID.
  • Svar på de vanligaste frågorna.

Chattider

Ring ditt lokala kontor

Telefontider

Mina sidor för ditt företag

På Mina sidor hanterar du företagets ärenden som rör bank, försäkring och pension. Via Mina sidor kan du också ha möte online med oss. Du kan logga in med BankID, säkerhetsdosa eller extra säkerhetsdosa och du uträttar dina ärenden precis när du vill.
Läs mer om Mina sidor

Kundservice

Vi hjälper dig med dina bankärenden

Telefontider

Vi hjälper dig med:

  • Filöverföringar.
  • Utlandsbetalningar.
  • Extraamorteringar.
  • Spärra och beställ nytt kort.
  • Rörelsekonto, Placeringskonto & Fasträntekonto.
  • Bankgiro, Swish Företag.

Allmänna frågor

Vi är noga med din säkerhet. Om du identifierar dig med BankID hjälper vi dig gärna med personliga ärenden. Här kan du endast ställa allmänna frågor. Har du frågor om ditt engagemang hos oss ska du skicka ett Säkert meddelande på Mina sidor eller i appen.

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.

Läs mer

Bra att känna till