Nya kundbeteenden leder till kontorsförändringar
Under en längre tid har Länsförsäkringar Östgöta sett hur alltfler kunder vill uträtta sina bank- och försäkringsärenden i digitala kanaler och på telefon istället för att besöka kontoren fysiskt. Nu väljer vi att satsa ytterligare på utvecklingen av digitala tjänster och tillgängligheten i dem och stänger därför kontoret i Tornby.
Det förändrade kundbeteendet innebär att vi kommer kunna möta efterfrågan på kontor öppna för spontana fysiska besök med ett kontor per ort.
Kontoret i Tornby stängs därför ner i september 2021 och verksamheten med alla medarbetare flyttas in till kontoret på Platensgatan i Linköping city.
Utöver det kommer kontoret i Ingelsta, Norrköping enbart ta emot bokade besök, då kontoret på Hospitalsgatan i Norrköping city finns nära för
spontana kundbesök.
-Som lokalt kundägt bolag är det viktigt att vi är lyhörda för i vilka kanaler kunderna vill ha kontakt och hjälp av oss.
Vi sätter tillgängligheten högt för att våra kunder ska känna sig trygga. Förändringen innebär att vi kan förbättra tillgängligheten i digitala kanaler
samtidigt som vi även fortsättningsvis erbjuder kunderna att besöka oss på kontor på fem orter i länet, säger Filip Apelstav, bankchef på Länsförsäkringar Östgöta.
Länsförsäkringar Östgöta har idag sju kontor på fem orter i Östergötland. Kontoren finns i Kisa, Linköping, Tornby, Norrköping, Ingelsta, Mjölby och Motala.