När Albin Törnsten inte hjälper sina kunder på Länsförsäkringar Bergslagen med deras bankärenden ser du honom troligtvis på något av Västerås alla matställen. Han gillar att umgås och upptäcka nya smaker.

Långa middagar och nöjda kunder – då trivs Albin i Västerås som bäst

När Albin Törnsten inte hjälper sina kunder på Länsförsäkringar Bergslagen med deras bankärenden ser du honom troligtvis på något av Västerås alla matställen. Han gillar att umgås och upptäcka nya smaker.

Många möjligheter, hållbara val och nära relationer. Det gillar Albin Törnsten. Oavsett om det gäller jobbet som bankrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen eller en kväll på någon av Västerås spännande restauranger.

Planerat ett restaurangbesök, men svårt att få bord? Det kan vara Albin Törnsten som är boven. Han är ofta på restaurang, och han ber gärna om att få ha bordet extra länge. Mat ska njutas ordentligt, och ätas i många rätter, är hans filosofi.

– Jag gillar att äta med andra: vänner, familjen eller min sambo. Och jag vill ta in flera olika rätter. Det blir ett helt annat socialt sammanhang då, säger han.

Han är uppvuxen med att ha en egen portion att äta av, men hans sambo, som har libanesisk bakgrund, har fått upp hans ögon får smårätternas tjusning.

– Det föredrar jag. Man plockar och konverserar och testar. Många små rätter, där man mixar olika kulturer.

Vill ställa om kosten

Albin har idrottsbakgrund och ett intresse för hur kroppen fungerar. Det i kombination med ett miljöengagemang har gjort att matintresset främst riktat in sig på vegetarisk mat.

– Jag tror att vi behöver ställa om vår kost. Jag är emot tvång, men successivt behöver vi pröva vilka möjligheter som finns, säger han.

Att Länsförsäkringar är ett företag med hållbarhet som grundläggande affärsidé känns bra. Företagets långa historia av kollektivt ansvar ger en särskild syn på långsiktighet, som går igen i alltifrån det skadeförebyggande arbetet till synen på miljöansvar och att ta hand om det samhälle man är en del av.

Kunden påverkar

Det märks tydligt att Länsförsäkringar Bergslagen är kundägt, tycker Albin.

– Här har kunden möjlighet att påverka, och gör det också. I grund och botten är det kunden som är vår arbetsgivare. Företagets historia, där kollektivet hjälps åt i både framgång och motgång, finns i vårt dna. Vi är starka tillsammans.   

Det lokala är nyckeln

Hans eget jobb som bankrådgivare för privatkunder är tacksamt, tycker han.

– Att få bygga relationer med människor, och kunna vägleda dem till en bättre ekonomisk situation med hjälp av lösningar som jag tror på. Det är roligt, säger han.

Och uppenbarligen uppskattat av kunderna.

– Att vi kan leverera hela den ekonomiska tryggheten under samma tak och att vi är så lokalt förankrade tror jag är nyckeln till att kunderna är så nöjda. De kan höra av sig till oss nästan oavsett vad det handlar om, och den de ringer till är också den de fysiskt träffar på kontoret. Det är ovanligt.

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Länsförsäkringar toppar flest kategorier i sina branscher, hela sju stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Bank
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

Se alla nyheter