Möt våra bankkunder Tariq och Shorouk i Sundsvall

Tariq och Shorouk tycker appen ger en trygghetskänsla både hemma och när de är ute och reser.
Tariq och Shorouk med familj. Tariq och Shorouk tycker appen ger en trygghetskänsla både hemma och när de är ute och reser.

Möt våra bankkunder Tariq och Shorouk i Sundsvall

Tariq Shikh Saleh och Shorouk Alhams i Sundsvall blev bankkunder när det var dags att köpa bostadsrätt. Dom uppskattar bemötandet och att alla kontakter går lätt och smidigt. Länsförsäkringars app gör det också lätt för familjen att ha koll på vardagsekonomin.

Hur gick det till när ni blev kund hos Länsförsäkringar?

Efter att ha bott i Sverige och Sundsvall några år bestämde vi oss 2016 för att köpa en lägenhet. Den bank vi hade då dröjde med sitt svar och återkopplade inte. Då tappade vi hoppet. Men så tipsade några kollegor om Länsförsäkringar och där fick vi ett mycket professionellt bemötande. Att få lån till lägenheten och att flytta över våra konton gick väldigt smidigt. Vi fick dessutom förklarat för oss hur allt skulle funka.

Och nu är ni Guldkunder?

Ja, vi hade redan bil- och hemförsäkring hos Länsförsäkringar så plötsligt samlade vi allt på samma ställe. Att vara Guldkund innebär lite extra service och att vi får 20 procent rabatt på våra försäkringar.

Hur länge har ni bott i Sverige?

Vi kom från Syrien under kriget och har bott i Sverige sedan 2014. Självklart längtar vi efter släkt och vänner, men vi gillar lugnet i Sundsvall och barnen trivs så bra här.

Ni är en aktiv familj, berätta!

Vi är båda specialisttandläkare, Tariq jobbar på Folktandvården medan Shorouk pluggar för att få sin svenska tandläkarlegitimation. Med två barn är det alltid något på gång. Sonen Kareem spelar fotboll och dottern Mays håller på med konståkning. Hela familjen är också aktiv i IOGT-NTO där vi just nu går en ledarutbildning. Dessutom har vi startat upp Syriska förbundet i Sundsvall för att bland annat jobba med att underlätta integration.

Vad är viktigt i er vardagsekonomi?

Vi vill båda ha koll och det får vi via appen – både hemma och när vi är ute och reser. Det ger oss en trygghetskänsla och vi använder appen varje dag. 

Hur upplever ni kontakten med Länsförsäkringar?

Vi tycker att vi har en bra kontakt. Bland annat funderade vi lite över uttagsavgifter i olika länder och då fick vi snabba svar. När Tariq råkade tappa bankkortet fick vi hjälp direkt och det kom ett nytt bankkort efter två dagar

Läs mer

Bli kund i Länsförsäkringars bank

Vi ägs av våra kunder

Guldkund - samla dina försäkringar och sparande och få 20 % rabatt