Årets bilplåtverkstad

Utmärkelsen Årets bilplåtverkstad går till den av våra avtalade bilverkstäder som minskat sin miljöpåverkan mest samtidigt som de gjort kunderna riktigt nöjda med reparationen.

Utmärkelsen Årets bilplåtverkstad

Som det ledande försäkringsbolaget i länet är det naturligt och självklart för oss att ta ansvar för viktiga hållbarhetsfrågor som miljö och kundnöjdhet. Vårt hållbarhetsarbete ska bidra till långsiktig trygghet för våra kunder och vara till nytta för alla i länet.

- Som en del i vårt hållbarhetsarbete vill vi stimulera våra avtalade bilverkstäder att minska sin miljöpåverkan och att göra våra gemensamma kunder riktigt nöjda med reparationen. Därför har vi tagit fram utmärkelsen Årets bilplåtverkstad, säger Christer Norman, gruppchef motorskador på LF Västernorrland.

Vilka bilplåtverkstäder mäter vi?

Kundundersökningen och mätningen omfattar de bilplåtverkstäder i Västernorrland som har avtal med LF Västernorrland och som utför minst 20 skadereparationer per år.

Vad mäter vi?

Vi mäter miljöpåverkan och kundnöjdhet:

  • Andelen begagnade delar i reparationer
  • Andelen plastreparationer
  • Kundens bedömning av verkstaden

Hur poängsätter vi?

De här tre parametrarna poängssätts och summeras: 

  1. Andel begagnade delar
    (Exempel: 24,7 procents andel begagnade delar ger 24,7 poäng).
  2. Andel plastreparationer 
    (Exempel:18,2 procents andel plastreparationer ger 18,2 poäng).
  3. Nöjd kund-mätning med skala 1-5 där kunderna poängsätter verkstaden enligt frågorna: 
    1. Personalen på verkstaden hade ett serviceinriktat och bra bemötande.
    2. Jag är nöjd med utförd reparation.
    3. Totalt sett är jag nöjd med valet av verkstad.
      (Poängsättning 5 gånger medelvärde. Exempel: Medelvärde av poäng i skalan är 4,5 vilket ger 22,5 poäng).

Summa poäng: 1 + 2 + 3

När utses vinnaren?

Den bilplåtverkstad i länet som får högst sammanlagda poäng i slutet av året utses till vinnare av LF Västernorrland. Vinnaren får utmärkelsen Årets bilplåtverkstad som de får rätt att använda i sin marknadsföring under hela året, till nästa utmärkelse delas ut. 

Senaste vinnare

Vinnare 2023: Bilskadecenter Mittsverige AB

 Frågor? Ring eller mejla mig gärna

Profilbild för Christer Norman

Christer Norman

Gruppchef Motorskador