Vi delar ut 60 miljoner i återbäring - igen

Det är dags igen. Vi delar ut återbäring till de som betyder mest för oss - våra kunder. Återbäring är en av många fördelar med att vara kund i ett kundägt bolag med hjärtat i Värmland.

När vi på Länsförsäkringar Värmland har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, så kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

Beslut om återbäring och återbäringens storelk fattas av Länsförsäkringar Värmlands styrelse.

För att vara kvalificerad för återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring *i Länsförsäkringar Värmland under 2020. Vi betalar ut återbäring till våra privatkunder, företagskunder och lantbrukskunder. Offentligt upphandlade kunder, exempelvis kommuner, får inte återbäring. Varje kund kommer i god tid att få ett meddelande med exakt utbetalningssumma i ett brev. Summan baseras på din totalt inbetalda årspremie för sakförsäkringar under 2020.

OBS! Vi kommer inte att göra några utbetalningar som är mindre än 10 kronor. Utbetalningar mellan 10– 69 kronor höjs till 70 kronor.

*Sakförsäkring är nästan alla privat- och företagsförsäkringar (exempelvis boende- och fordonsförsäkringar), men inte pensions-, liv- och sjukvårdsförsäkring.

 

För de som registrerat konto innan 19 september 2021 betalas återbäringen ut i början av oktober. För de som registerar efter detta datum, men innan december 2021 betals återbäringen ut i december.  

Du kan anmäla svenskt kontonummer eller utländskt kontonummer till oss. Ring oss på 054-775 15 00 vardagar mellan klockan 09.00-16.30 så hjälper vi dig. Ha IBAN och BIC/SWIFT tillgängligt när du ringer.

Få återbäringen direkt på ditt konto

Kommer du ihåg att våra kunder delade på 60 miljoner i återbäring även 2019? Kanske var du en av dem som tog emot återbäring även då?

Om du i samband med detta registrerade ditt kontonummer för utbetalning av återbäring (via Mina sidor på LFvarmland.se, telefon, mejl eller blankett) och detta konto fortfarande är aktivt så kan du bara luta dig tillbaka, din återbäring kommer landa på det registrerade kontot.

Blev du ny sakförsäkringskund (privat eller företag) under 2019 eller 2020 behöver du registrera ditt kontonummer för utbetalning.

Du som registerar kontonummer för utbetalning av återbäringen nu får pengarna på kontot i december (de som registrerade konton innan 19 september får pengarna i början av oktober).

Registrera tryggt och smidigt på Mina sidor (ej appen)

  1. Logga in med ditt BankID eller med säkerhetsdosa på LFvarmland.se
  2. Klicka på ditt namn längst upp till höger på sidan (eller på symbolen föreställande en människa om du loggar in på en enhet med liten skärm) och välj Inställningar i den personliga menyn.
  3. Gå in på Kontaktuppgifter och kontrollera att vi har rätt e-postadress och mobilnummer till dig. Har du ändrat uppgifter klickar du på Spara och Signera och följer anvisningarna.
  4. Klicka på fliken Utbetalningar och kontrollera att det det är rätt konto som återbäringen ska betalas ut på. Om inte, klicka på ändra konto, välj bank och kontonummer.
  5. Klart!

Osäker på om du redan har registrerat ditt kontonummer? Så kollar du:

  1. Logga in enligt instruktion ovan. 
  2. Gå till utbetalningar och kontrollera att det är rätt konto som återbäringen ska betalas ut på. Om inte, klicka på ändra konto, välj bank och kontonummer.
  3. Klicka på spara ändringar och följ anvisningarna.
  4. Klart!

Så registrerar du bankgiro eller kontonummer som företag

  1. Ring oss på 054 - 775 15 00 vardagar mellan 9-16 och ange vilket bankgiro/kontonummer vi ska sätta in pengarna på.
  2. Om ni vill ha återbäringen insatt på företagets bankgiro går det bra att mejla oss på aterbaring@LFvarmland.se

Notera att du behöver lämna kontonummer just för återbäringen. Av juridiska skäl kan vi tyvärr inte använda uppgifter från andra ärenden, såsom en skadeutbetalning eller uppgift från ditt autogiro eller bankkonto. Vi kan heller inte göra avdrag på nästa års premie.