Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Värmland

Kristinehamn - Fastighetsmäklare

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Vardagar 9.00-16.00

Besök oss

Kungsgatan 37

Vardagar 9.00-16.00

Postadress

Kungsgatan 37

681 31 Kristinehamn

E-post

kristinehamn@lfvarmland.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Utbetalningen kommer att betalas ut hösten 2019 och betalas ut på det bankkonto du tidigare har angett på Mina sidor (ditt namn/inställningar/utbetalning) på LFvarmland.se.

     

    Är du osäker på om du registrerat ett konto hos oss kan du vara lugn. Nästa år kontaktar vi dig och berättar hur du får din återbäring på ditt bankkonto.

     

  • Försäkringar

    Styrelsen har beslutat att avsätta 30 miljoner kronor för återbäring, baserat på resultatet från 2017. Beroende på resultatet från 2018 kan ytterligare pengar avsättas för återbäring.

    OBS! Vi kommer inte att göra några utbetalningar som är mindre än 10 kronor. Utbetalningar mellan 10-69 kronor höjs till 70 kronor.

  • Försäkringar

    Vi kommer att dela ut återbäring till våra sakförsäkringskunder. Sakförsäkring är nästan alla privat- och företagsförsäkringar (exempelvis boende och fordon) men inte pensions-, liv och sjukvårdsförsäkring.

  • Försäkringar

    För att vara kvalificerad för återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring i Länsförsäkringar Värmland under 2018. Vi betalar ut återbäring till våra privatkunder, företagskunder och lantbrukskunder. Offentligt upphandlade kunder, exempelvis kommuner, får inte återbäring. Varje kund kommer i god tid att få ett meddelande med exakt utbetalningssumma. Summan baseras på din totalt inbetalda årspremien för sakförsäkringar under 2018.

    OBS! Vi kommer inte att göra några utbetalningar som är mindre än 10 kronor. Utbetalningar mellan 10-69 kronor höjs till 70 kronor

  • Försäkringar

    Beslut om återbäring och återbäringens storlek fattas av bolagets styrelse.

  • Försäkringar

    När vi på Länsförsäkringar Värmland har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, så kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

  • Försäkringar

    När den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är samtycke innebär det att du måste ge oss tillåtelse att behandla dina personuppgifter.

    Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Vi har då fortsättningsvis ingen rätt att behandla uppgifterna med stöd av samtycket, och om en viss behandling utförts med stöd av samtycket kommer vi inte längre kunna slutföra behandlingen. Det innebär exempelvis att om handläggning av en ansökan sker med stöd av ett lämnat samtycke, och samtycket återkallas under pågående handläggning, kommer vi inte längre kunna handlägga din ansökan. Ett återkallande påverkar inte den rätt Länsförsäkringar haft att utföra åtgärder så länge samtycke funnits.

    I vissa fall kan vi behöva samla in känsliga uppgifter, såsom hälsouppgifter och facklig tillhörighet. Om behandlingen inte är nödvändig för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk behöver vi ditt samtycke för att kunna behandla dessa uppgifter.

  • Försäkringar

    Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt eller annan parts berättigade intresse, till exempel vårt berättigade intresse av att utveckla och anpassa vårt erbjudande till dig, marknadsföring, intresset att förhindra försäkringsbedrägerier etc. Vi genomför även behandlingar för att hjälpa dig att förebygga skador. Dessa behandlingar utförs dock bara under förutsättning att sådant berättigat intresse väger tyngre än dina och andras intresse av skydd för den personliga integriteten. Se exempel på behandlingar under Behandlingar som grundas på vårt berättigade intresse.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens