När vi har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.
Nu delar vi ut 140 miljoner till våra kunder
Att ta hand om varandra och våra saker är något vi är bra på i Uppsala län. Under 2021 hade nämligen våra kunder färre skador än beräknat och råkade ut för färre olyckor. Eftersom vi ägs av er kunder så är det också ni som nu får dela på 140 miljoner kronor i återbäring!

Vi vill ha ditt kontonummer
Återbäringen betalas ut i november. För att få återbäringen insatt på ditt konto behöver du registrera ditt kontonummer på Mina sidor senast den 30 juni.
Så får du återbäringen direkt på ditt konto:
- Logga in på Mina sidor på lansforsakringar.se
Du hittar inloggningen här. Logga in med BankID. - Gå till Personlig meny
Din personliga meny hittar du genom att klicka på ditt namn i det övre fältet. Välj sedan inställningar. - Välj Utbetalning
Klicka på Utbetalning och fyll i eller ändra dina kontouppgifter. Klicka på Spara ändringar.
Vanliga frågor och svar om återbäring
-
För att få återbäring måste du ha haft minst en gällande sakförsäkring i ett länsförsäkringsbolag som valt att ge återbäring. Det kan vara en fordons-, hem-, och djurförsäkring, men inte pensions-, liv eller sjukvårdsförsäkring.
Hjälpte det här svaret dig? 537 av 676 har fått hjälp av svaret -
Vi kommer att dela ut återbäring till våra sakförsäkringskunder. Sakförsäkring är nästan alla privat- och företagsförsäkringar (exempelvis boende och fordon) men inte pensions-, liv och sjukvårdsförsäkring.
Hjälpte det här svaret dig? 568 av 718 har fått hjälp av svaret