Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser. Välj ditt bolag för att hamna rätt.

Ring oss

Idag 10:00–15:00
Måndag–Fredag Mån–Fre
09:00–21:00
Lördag–Söndag Lör–Sön
10:00–15:00
Idag Stängt
Måndag–Torsdag Mån–Tors
09:00–17:00
Fredag Fre
09:00–16:00
Lördag–Söndag Lör–Sön
Stängt
Idag Stängt
Måndag–Fredag Mån–Fre
12:00–15:00
Lördag–Söndag Lör–Sön
Stängt

Telefonbanken

Besök oss

Rådhusgatan 6
Idag Stängt
Måndag Mån
Stängt
Tisdag Tis
Stängt
Onsdag Ons
Stängt
Torsdag Tors
10:00–16:00
Fredag–Söndag Fre–Sön
Stängt
Lunchstängt
11:30–12:30

Postadress

Box 2147

750 02, Uppsala

Skadeanmälan

Din skadeanmälan gör du bäst här eller i appen. Vill du prata med en handläggare kan du ringa oss på 018 - 68 55 00 mellan klockan 12 och 15 alla helgfria vardagar.

Har du ett akut skadeärende? Ring vår skadejour på
020 - 59 00 00. 

Bank- och försäkringsärenden 

Gäller ditt ärende bank eller försäkring kan du logga in på Mina sidor eller i appen, klicka på kuvertet och skicka ett meddelande till oss. Du loggar in med BankID eller säkerhetsdosa. Om din fråga gäller bank kan du även ringa telefonbanken på 0771 - 666 555

Mejla oss

info.uppsala@lansforsakringar.se

Behöver du som kund hjälp med ett ärende kan vi inte hjälpa dig via mejl. Välj då istället att chatta med oss, logga in på mina sidor eller ringa oss på 018 - 68 55 00.

Är du företagare?

Vad vill du ha hjälp med?

Fråga eller boka rådgivning

Här svarar vi på allmänna frågor om bank och försäkring. Har du specifika frågor om ditt engagemang hos oss loggar du in med Bank-id på Mina sidor eller i appen och skickar ett säkert meddelande.

 

Vi vill bara säkerställa att du inte är en robot

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss.

Läs mer